رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد قرارگاه مسکن با یک فرمانده واحد برای تسریع در اجرای طرح ملی نهضت ملی مسکن در کشور شد.

محمدرضا رضایی‌کوچی شامگاه امروز سه‌شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان راه و شهرسازی که به میزبانی این وزارتخانه برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از فعالیت‌های نوروزی توسط وزارت راه و شهرسازی و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: پیشنهاد است، همان طور که وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل دارای قائم مقام است در بخش مسکن نیز قائم مقام مسکن داشته باشد تا با یک فرماندهی واحد امور مرتبط با مسکن در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت چندین مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن تاکید کرد: همگرایی و هم افزایی این مجموعه ها یکی از موضوع های بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید مورد توجه متولیان ساخت مسکن در کشور قرار گیرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات خوب وزارت راه و شهرسازی در مورد تملک زمین برای اجرای طرح مسکن سازی گفت: یکی از موضوع های مهم که باید در اجرای طرح ملی مسکن دنبال شود طراحی یک سامانه به منظور برای بروز رسانی اقدامات و فعالیت ها و همچنین رصد نحوه عملکرد استان‌ها در این بخش است.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار است هرچه زودتر قرارگاه مسکن تشکیل و با یک هماهنگی بین دستگاهی اجرای طرح نهضت مسکن سازی دنبال شود.

رضایی همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه میلگرد و سیمان را یک هشدار و مانع در مسکن‌سازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیازمند چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کارشناسی شده هستیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی برای کاهش میزان آورده افراد متقاضی مسکن ملی در مراحل مختلف شد و گفت: در این زمینه باید طوری برنامه ریزی شود تا مردم توان پرداخت سهم خود در مراحل مختلف ساخت و ساز را داشته باشند تا شاهد عقب نشینی آنان در مراحل اجرای کار و ایجاد مشکل برای پیمانکاران و انبوه سازان نباشیم.

/پایان متن/