دبیر قرارگاه جهادی مسکن در استان فارس گفت: تا پایان اردیبهشت ماه بحث تامین زمین قانون نهضت ملی مسکن نهایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار ناصر شمس در سومین جلسه از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو با اشاره به اینکه استان فارس اولین استان در کشور است که اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی مسکن از چهارماه گذشته کرده‌ است، گفت: نقش اصلی این قرارگاه سرعت‌بخشی و ایجاد هماهنگی لازم برای تحقق جهش تولید مسکن و نهضت ملی مسکن است.

شمس با بیان اینکه در قرارگاه جهادی مسکن، نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این قرارگاه ایفای نقش دارند، افزود: در این قرارگاه با بهره گیری از تجمیع زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن با بهره‌گیری از تجربه‌ای که کشور در مسکن مهر و اقدام ملی مسکن داشته است، بهترین‌ اقدامات در بحث مسکن ارائه شود.

شمس تاکید کرد: ساخت مسکن یک نهضت ملی است و باید ادارات سهم خود را بپردازند.

او با بیان اینکه تاکنون ۲۸۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن، ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: پایش به منظور صحت‌سنجی اطلاعات متقاضیان آغاز شده و در برخی از شهرها تا ۵۰ درصد پایش صورت گرفته است و اجرای عملیات‌ها نیز آغاز شده است‌.

شمس با اشاره به موضوع تامین زمین به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در اجرای طرح جهش ملی مسکن، تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد زمین مورد نیاز این پروژه در استان تامین شده که تا پایان اردیبهشت ماه، بحث زمین نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی برای تسهیلات نیز با بانک‌ها انجام شده است، تصریح کرد: در برخی از شهرها نیز در مرحله صدور پروانه از سوی شهرداری‌ها برای شروع ساخت هستیم.

دبیر قرارگاه مسکن استان فارس با بیان اینکه این استان در طرح اقدام ملی مسکن رتبه ۳۰ را در کشور داشته است، افزود: در ۳٫۵ ماه گذشته و به استناد گزارش وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن در جایگاه ۲۱ قرار گرفتیم و برنامه‌ریزی وجود دارد که تا شهریور ماه به ۵ استان اول برسیم.

دبیر قرارگاه جهادی مسکن استانداری با بیان اینکه مسئله تامین زمین در کل کشور در کلان‌شهرها از اساسی‌ترین مشکلات است، افزود: هم اکنون جایگاه استان فارس در بحث تامین زمین و اقدام برای نهضت ملی مسکن در ردیف ۲۱ در کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه در شهرداری شیراز هم قرارگاه مسکن شروع به کار کرده است که سبب رونق ساخت و ساز می‌شود، گفت: نوسازی ۱۲۰۰ واحد در بافت فرسوده شروع شده اما چون دولتی نیست در آمار مطرح شده نمی‌گنجد.

قائم مقام استاندار فارس در قرارگاه مسکن استان با بیان اینکه نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن کسانی که خانه ندارند، تلاش می‌کند، افزود: تاکنون امکان واگذاری تقاضای ثبت‌نامی وجود ندارد.

شمس همچنین اعلام آمادگی کرد با حضور اصحاب رسانه بازدید سرزده از فرایند ثبت‌نام و پیگیری متقاضیان مسکن ملی از دفاتر پیشخوان صورت گیرد.

قائم مقام استاندار فارس در قرارگاه مسکن درباره قیمت مسکن در این طرح برای هر متقاضی، افزود: نزدیک به ۴۰درصد قیمت تمام شده مسکن از دوش متقاضیان برداشته شده است و از پرداخت ۵ نوع عوارض معاف شدند و تنها یک عوارض را پرداخت کنند و در انعشابات تنها باید حق مشترک پرداخت شود.

/پایان متن/