رئیس شورای شهر شیراز گفت: ما تا رسیدن به شاخص‌های مطلوب یک جهانشهر زیارتی سیاحتی فاصله داریم و لازم است که نسبت به شناسایی همه نقاط ضعف و قوت این کلانشهر اقدام شود.

مهدی طاهری عصر یکشنبه ١٤ فروردین در نظق بیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، بیان کرد: سومین حرم اهلبیت(ع)، طی روزهای گذشته شاهد ورود تعداد قابل توجهی از هموطنان و گردشگران بود که مقصد زیارت و سیاحت خود را این کلانشهر انتخاب کرده بودند.

او افزود: ورود این حجم از میهمان و گردشگر پس از دو سال ممنوعیت سفر ناشی از بیماری کرونا برای مدیران شهری شیراز، آنهم با تمام آمادگی قبلی، دشواری‌هایی را ایجاد کرده بود.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: ما تا رسیدن به شاخص‌های مطلوب یک جهانشهر زیارتی سیاحتی فاصله داریم و لازم است تا نسبت به شناسایی همه نقاط ضعف و قوت کلان شهر شیراز با هدف پذیرایی رضایت بخش به همراه امنیت و ایمنی لازم و کافی در تمام گستره شهر اعم از زیارتگاه‌ها، قامتگاه‌ها، نقاط بازدید و گردشگری و معابر تردد اقدام و با برنامه ریزی اصولی نسبت به رفع نقاط ضعف و در عین حال استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قابل توجهی که حضور گردشگران می‌تواند سبب شکوفایی بیشتر شیراز شوند، آمادگی کامل را ایجاد کنند.

طاهری ادامه داد: ایامی که گذشت مصادف با ۱۲ فروردین، یوم‌الله استقرار رسمی نظام جمهوری اسلامی بود؛ روزی که قطرات مقدس خون پاکترین مردان و زنان ایران زمین، پرده ظلمت ظالمین سلسله ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را پاره کرد و دست‌ها و قلم‌های میلیون‌ها زن و مرد ایرانی در سراسر این مرز و بوم و حتی ایرانیان خارج از مرزهای کشور، از پیر و جوان و از کرد و ترک، بلوچ و لر، آذری، ترکمن و فارس و با هر دین و مذهب، آزادانه و آگاهانه ، رای قاطع انقلابی خود را در صندوق‌های آراء تا ابد به یادگار گذاشتند تا نور استقلال و آزادی و مردم سالاری دینی برای همیشه بر ایران عزیز اسلامی تابان بماند.

او خاطرنشان کرد: در راستای حفظ این نظام مقدس بجاست تا به یاد آوریم فرمان فرمانده بی همتا و سپهسالار شهدای محور مقاومت شهید حاج قاسم عزیز را که فرمود : « امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است ، این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند، اگر دشمن این حرم را از بین ببرد، حرمی باقی نمی ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص)».

رئیس شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرور جنگ اروپا که امروز با نام «جنگ اکراین» نام گرفته درسهای بسیاری دارد که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.از یک سو ما با مردم اکراین که در اثر تصمیمات سیاستمداران استعمارگر اروپا و آمریکا به هیچ گرفته شده و زیر بمب‌های ویرانگر جان و مال خود را از دست می‌دهند ، همدردی می‌کنیم و از سوی دیگر با مردم روسیه که به ناحق تحت ظلم تحریم و محاصره اقتصادی همان استعمارگران قرار گرفته‌اند همدردی داریم.

طاهری تصریح کرد: جنگ در هر شکل آن مذموم و محکوم است. متاسفانه ملت قهرمان ما، هر دو سوی این رنج سخت و تلخ را دیده است، هم آوارگی از شهر و کاشانه خود و هم رنج محاصره و تحریم اقتصادی را و همه را از مبداء همین اروپا و آمریکای جنایتکار.

او اضافه کرد: از نگاه ملت مقاوم، جنگ دیده و صلح طلب ما، هر دو طرف این جنگ، بازنده آیین انسانیت و احترام متقابل هستند. بازنده همان نمایش حقوق بشری که پس از جنگ جهانی دوم به راه انداخته‌اند. دولت‌هایی که در اوج بظاهر متمدنانه ، قادر به سخن گفتن با هم نیستند. البته رفتار دوگانه استکبار جهانی در این پدیده‌ها چیز تازه‌ای برای ما نیست.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری، حکیمانه امسال را «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی » نامیدند، گفت: در همین راستا و برای تجلی بخشیدن به فرمان مقام معظم رهبری، از شهردارشیراز درخواست دارم تا بهترین کارکنان مشتاق و مستعد به امور تحقیق و توسعه خود در رشته‌های متنوع مرتبط با مدیریت شهری را به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی معرفی و اعزام نمایند تا بتوان در تمرکز بخشی به طرح‌ها و لوایح با هدف تولید ، دانش بنیان و اشتغالزایی اقدامات انقلابی انجام داد.