نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به اهمیت توجه به عدالت آموزشی و توسعه بر مبنای طرح آمایش سرزمین در آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد.ت

 

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و روسای نواحی شهرستان شیراز در رابطه با نحوه تشکیل تیم مدیریتی جدید این مجموعه در دولت سیزدهم، مطرح کرد: انتخاب مدیران و مشاوران متخصص و مجرب به ویژه بانوان که جامعه نیازمند بکارگیری از آن‌ها است در افزایش راندمان و بهره‌وری کمی و کیفی آموزش و پرورش تاثیرگذار می‌باشد.

وی با اشاره به ضرورت تحول مدیریتی در آموزش و پرورش، افزود: پیگیری طرح ملی جهش تولید مسکن با راه‌اندازی تعاونی‌های فعال و توانمند، بکارگیری ظرفیت دستگاه‌های مرتبط نظیر شهرداری‌ها و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین جذب خیرین یا انتقال مدارس فرسوده مرکز شهر به نقاط دیگر شهر با هدف افزایش سرانه فیزیکی آموزشی و کاهش مشکلات مربوط به حمل و نقل و ترافیک و بکارگیری و جذب منابع انسانی مورد نیاز نظام تعلیم و تربیت از جمله اقدامات لازم در سیستم مدیریتی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

پاکفطرت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نباید دغدغه ساخت مسکن و مدرسه و مسائلی مانند تامین زمین داشته باشد، گفت: شهرداری‌ها در دنیای توسعه یافته نسبت به ایجاد زیرساخت‌های عمرانی مسئولیت دارند که در ایران هم به لحاظ مدیریتی و هم توان ساخت این فرصت ارزشمند فراهم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه باید به سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم، اظهار داشت: شعار تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به معنای بکارگیری ظرفیت نخبگان در تمام سطوح مدیریتی و پیگیری در امور اجرایی به ویژه آموزش و پرورش است.

پاکفطرت گفت: یک ریال سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش ده ریال بازگشت سرمایه است.

خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در ادامه با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر و موثر مدیران با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اهمیت دارد، مطرح کرد: ایجاد ارتباطات موثر و کاربردی و همچنین حضور نمایندگان مجلس در نواحی مختلف شهر شیراز و شهرهای استان فارس جهت ارتباط با بدنه آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد شرایط توسعه در وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: توجه به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی برای ما اولویت دارد و بستر توسعه آن فراهم است؛ چراکه وضعیت کنونی دانشگاه فرهنگیان در تراز استان فارس نیست.

عسکری در رابطه با ضرورت نوسازی و تجهیز مدارس بر اساس طرح آمایش سرزمینی، گفت: چتر آموزش و پرورش باید به وسعت انقلاب اسلامی باشد و ضرورت دارد در موضوع توسعه به سراسر نقاط استان توجه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اهمیت توجه به این مجموعه، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان پیشران توسعه فرهنگی در فرآیند تربیتی نقش‌آفرینی دارد که لازم است به مسائل متعددی که نسبت به کمبود سرانه آموزشی و منابع انسانی و اعتباری توجه شود.

/پایان متن/