همایش جمعیت گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، استاندار فارس، رئیس شورای راهبردی این تشکل و جمعی دیگر از اعضای این جمعیت با هدف ایجاد فضای وحدت، مطالبه‌گری و مشارکت در تبیین اهداف و اجرای برنامه‌های توسعه ملی و محلی در محل استانداری فارس برگزار شد.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در همایش جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تشکل‌ها می‌توانند در گفتمان گام دوم انقلاب تاثیرگذار باشند، مطرح کرد: خیلی از احزاب سیاسی با تعداد ۱۰ یا ۲۰ نفر فعالیت دارند و تنها در برهه‌ای از سال به ویژه در انتخابات فعال می‌شوند و بعضا سهم‌خواهی می‌کنند اما ما نیازمند تشکیل و فعالیت تشکل‌های قانونی در راستای اجرایی کردن اهداف نظام و انقلاب هستیم.

وی در رابطه با نقش و عملکرد مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق شعار سال گذشته، اظهار داشت: مجلس در زمینه تحقق شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها طرح‌های بزرگی را بر روی ریل توسعه به حرکت درآورد.

پاکفطرت با اشاره به طرح الحاقی پروتکلهای هسته‌ای در راستای حمایت از مذاکرات جهانی، افزود: مجلس با تصویب این طرح تکلیف دولت را مشخص کرد تا با پشتوانه مجلس کن همان ملت هستند، مذاکرات را با قدرت بیشتری پیگیری کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید بر ضرورت توجه دولت سیزدهم در وقت‌کشی نسبت به مذاکرات هسته‌ای، بیان داشت: آمریکا دروغگو است و تجربه عراق، لیبی و خیلی از کشورها این را ثابت کرده است که متاسفانه الان هم شاهد وقت‌کشی و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حین مذاکرات جهانی هستیم تا با فشار خود به مردم ایران بتوانند به سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب خدشه وارد کنند و نظرات خود را بر ما تحمیل نمایند اما کور خواندند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، گفت: مجلس با تصویب این طرح در سال گذشته تلاش دارد تا بتواند زمان صدور مجوزها را که یک عامل حیاتی در هر کسب و کار محسوب می‌شود، کاهش دهد و امضاهای طلایی را حذف کند که خوشبختانه اخیرا سامانه صدور مجوزهای وزارتخانه‌ها به درگاه ملی صدور مجوزها متصل شده است.

وی در رابطه با طرح مصوب تولید دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از این طرح مجلس هم به نوعی حمایت کردند.

پاکفطرت با بیان اینکه رشد ۸ درصدی در اقتصاد ملی ما ضرورت دارد، افزود: متاسفانه در دهه گذشته متوسط رشد اقتصادی صفر را زیر یک بوده که بایستی این شرایط با اهتمام جدی دولت و مجلس نیز تغییر کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی احزاب و تشکل‌ها و گروه‌های مختلف در راستای تبیین اهداف نظام، انقلاب و رهبری در پیشبرد منافع ملی، گفت: افراد فعال در این زمینه بایستی به اخبار درست و اطلاعات به روز دسترسی ‌و آگاهی داشته باشند و مدبرانه و به موقع نسبت به مطالبات نیز اقدام جدی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در رابطه با توصیه‌های مقام معظم رهبری با مسئولان و ملت ایران، تشریح کرد: رهبری ۷ توصیه مبنی بر ضرورت توجه به علم و دانش، اخلاق و معنویت، کلیدی بودن اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال نظام، عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین‌الملل و سبک زندگی داشته‌اند که اگر به این توصیه‌ها توجه بشود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد که در این راستا بایستی هم در زمینه پیشگیری از فساد مالی، اخلاقی و سیاسی و هم در زمینه تهیه و تبیین فرهنگ کار و تلاش نیز اقدامات جدی انجام بگیرد.

پاکفطرت با تاکید بر ضرورت وحدت در بین جوانان و فعالان گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: اگر دولت و مجلس نیازمند مشاوره و یا اینکه خطاهایی دارد باید مدبرانه و هوشمندانه تذکر داده شود.

/پایان متن/