بلاتکلیفی مدیریتی یکساله در یک دستگاه اجرایی پس از عملکرد ضعیف دولت تدبیر و امید در گذشته باعث ایجاد نگرانی حامیان دولت انقلابی ایران قوی و ارائه نظرات نمایندگان مردم آگاه در مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار با وجود روی کار آمدن دولت سیزدهم موجی از امید و مطالبات تحول‌خواهی در بین آحاد جامعه فرا گرفت و انتظار می‌رفت دولت با تیم مدیریتی همراه در سطح کلان و محلی به ویژه در استان‌ها فرآیند خدمتگزاری به مردم را با برنامه‌های جدید خود به شکل هدفمند و بهتر در مسیر اهداف تشکیلاتی و تکالیف قانونی به سرانجام برسانند.

این موضوع در حالی مطرح است که همچنان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با سرپرست اداره می‌شود و از عملکرد ۸ ساله مدیران دولت روحانی هم که بگذریم اما نزدیک به یک سال اخیر هنوز تکلیف سکاندار این دستگاه اجرایی مشخص نشده است که جای تامل دارد. شاید این تعلل در انتصاب مدیرکل جدید یک دلیل قانع‌کننده و موجه داشته باشد اما اگر غیر از این باشد نیازمند دادن کارت زرد سیاسی به استاندار هستیم تا در مسیر تحقق اهداف دولت انقلابی نیز توقفی پیش نیاید.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در چند روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا نیز راه حل برون رفت مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی حافظیه را از این شرایط مدیریت صحیح دانست و گفت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید مدیرکلی در سطح و اندازه میراث تاریخی و فرهنگی فارس در این استان منصوب کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت استان فارس مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی این استان باید تخصص و مدیریتی در سطح وزیر میراث فرهنگی داشته و فردی شجاع و مبتکر باشد.

روح‌الله نجابت، نماینده دیگر مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در روز گذشته پس از بازدید سرزده خود از بافت تاریخی شیراز نسبت به عملکرد ضعیف میراث فرهنگی یک یادداشت در صفحه اینستاگرام خود مبنی بر عملکرد ضعیف میراث‌فرهنگی فارس و بلاتکلیفی مدیریتی در این مجموعه منتشر کرد که جای تامل دارد.

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شیراز و زرقان در خانه ملت هم در ماه‌های اخیر و هفته‌های قبل نیز نسبت به انتصاب مدیران در شأن و جایگاه دولت ایران قوی هم مطالبی جهت اطلاع عموم منتشر کرده بود.

رسانه خبری تحلیلی عصر کار از استاندار فارس این انتظار را دارد تا مدیران دولت ایران قوی را بر اساس معیارها و شاخص‌های مشخص و شفاف انتخاب و به جامعه معرفی کند تا زمینه مشارکت و همدلی ملت و دولت با هدف پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز فراهم شود.

/پایان متن/