معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱ به دلیل ازدیاد مسافران نوروزی از پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر شیراز توسط اکیپ‌های بازرسی سازمان صمت خبر داد.

مهدی حسنی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با نحوه بازرسی و برخورد با پارکینگ‌های عمومی متخلف در سطح شیراز نسبت به عدم رعایت تعرفه‌های قانونی دریافت وجه از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به اجرای طرح نظارتی ویژه در ایام نوروز ۱۴۰۱ از تعداد تقریبی بیش از ۱۰۰ مورد پارکینگ مستقر در سطح شهر بازرسی به عمل آمد.

وی گفت: متاسفانه در فرآیند این بازرسی‌ها مشاهده گردید برخی از این واحدها بالاتر از تعرفه قانونی وجه از مشتریان دریافت می‌نمودند که پس از بازرسی های انجام شده توسط بازرسان و همچنین برگزاری گشت مشترک در معیت بازرسان محترم سازمان ترافیک شهرداری از ۱۵ اسفند لغایت سوم فروردین منجر به کشف ۲۳ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۵۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال گردید.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس در رابطه با برخورد قانونی با متخلفان، اظهار داشت: پرونده‌ها نیز جهت سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شده است تا برخورد قانونی لازم با هدف بازدارندگی از وقوع جرم در کسب‌وکارهای آتی این صنف خدماتی صورت بگیرد.

/پایان متن/