آیین تجلیل از بازنشستگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با حضور کارکنان بازنشسته این دستگاه اجرایی برگزار شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ابتدای این آیین ضمن تجلیل و قدردانی از کارکنان بازنشسته، مطرح کرد: شروع دوران بازنشستگی در حقیقت شروع فصل جدیدی از زندگی است تا کارکنانی که به فیض بازنشستگی نایل آمدند با یک برنامه‌ریزی مشخص و حضوری دوباره در عرصه‌های مختلف بتوانند خدمات ارزشمند خود را تداوم ببخشند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان هم می‌توانند پس از دوران قانونی خدمت در نقش‌های مختلف کاری نیز فعالیت خود را ادامه دهند، گفت: مسائل و مشکلات متعددی در سازمان صمت وجود دارند که پیشنهاد ما این است اتاق فکر بازنشستگان به عنوان بازوی مشورتی ما بر اساس یک شرح وظایف مشخص تشکیل بشود تا امکان بکارگیری تجارب و اندوخته‌های ارزشمند این منابع انسانی فراهم شود.

ایزدی با تاکید بر اینکه باید زحمات قشر بازنشسته را با هدف افزایش امید در محیط کاری کارکنان مورد تقدیر و توجه قرار داد، افزود: تغییر نگرش جامعه نسبت به جایگاه افراد بازنشسته و ایجاد روحیه و امید در بین آنان، قطعا منجر به دلگرمی کارکنان جوان و آینده‌سازان این مرز و بوم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به اینکه تجارب بازنشستگان به عنوان یک سرمایه‌ معنوی در کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: امکان فعالیت برای تمامی بازنشستگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در محورهای مختلف فرهنگی، پژوهشی، کارآفرینی، آموزشی و امور اجتماعی وجود دارد که می‌توانیم زمینه‌ساز حضور ارزشمند و دوباره آن‌ها باشیم و هر ساله این عزیزان را به بهانه‌های مختلف از جمله بازنشسته نمونه مورد تقدیر قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین تکریم بازنشستگان یک وظیفه همگانی است و برگزاری مراسم تجلیل از آن‌ها می‌تواند فرصتی برای داشتن نگاهی دوباره نسبت به نقش و جایگاه ارزشمند این قشر گرانقدر در جامعه باشد.

/پایان متن/