استاندار فارس و هیات همراه با همراهی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فرماندار شیراز، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی از منطقه و شهر داریون که توابع بخش مرکزی شیراز هستند با هدف بررسی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های توسعه‌ای این مناطق بازدید کردند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک صنعتی در شهر داریون در کنترل مهاجرت و برگشت بومیان این منطقه بسیار حائز اهمیت است، مطرح کرد: با توجه به خشکسالی‌ها، تغییر مشاغل از کشاورزی به صنعت می‌تواند مهاجرت معکوس را از شیراز به داریون را محقق کند.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران در این منطقه گفت: نیازمند ایجاد شرایط مناسب‌تر هستیم که ایجاد زیرساخت‌ها می تواند باعث جذب و افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری در داریون شود و در این راستا بایستی جاذبه‌های لازم را جهت هدایت جریان سرمایه به این منطقه فراهم کنیم.

استاندار فارس با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت امیدآفرینی در جامعه، اظهار داشت: ایجاد امید در بین آحاد مختلف جامعه اهمیت دارد اما این نباید امید کاذب و دور از واقعیت باشد که اگر اینگونه باشد به مراتب آسیب‌های به مراتب جدی‌تری متوجه ما مسئولان خواهد بود.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با اهمیت ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی در منطقه داریون شیراز، مطرح کرد: با توجه روند صنعتی شدن استان فارس و تکمیل ظرفیت و منابع لازم در ایجاد و گسترش مناطق صنعتی که عمده‌ترین موانع آن تامین زمین و تا حدودی حامل‌های انرژی است، تلاش داریم جهت یافتن مکان مناسب برای احداث شهرک صنعتی داریون اقدامات لازم را در رابطه افزایش ظرفیت صنعتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌داران ساکن و بومی داریونی و افراد بسیاری زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد صنعتی هستند، گفت: در راستای جذب سرمایه و حمایت‌های لازم از این ظرفیت مردمی برای ایجاد صنعت در منطقه داریون نیز شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان فارس را موظف کردیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را در زمینه امکان‌سنجی و مکان‌یابی ایجاد یک شهرک یا ناحیه صنعتی انجام دهد.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه بایستی شرایط اقتصادی منطقه داریون را به دلیل خشکسالی‌های اخیر در نظر بگیریم، گفت: با توجه به اینکه تغییر نیاز به مشاغل جایگزین در این منطقه وجود دارد به عنوان یک مسئول وظیفه داریم فرصت‌های شغلی را برای جوانان فراهم کنیم تا ضمن کاهش نرخ بیکاری نیز زمینه توسعه و پیشرفت این منطقه محروم را ایجاد نماییم.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: تامین زمین، ایجاد زیرساخت‌های لازم و جذب جریان سرمایه از اصلی‌ترین مولفه‌های مربوط به صنعتی شدن منطقه داریون است که نسبت به اجرایی کردن آن اهتمام جدی داریم.

/پایان متن/