در بازدید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و هیات همراه از شرکت تولیدی بازرگانی پارس محزون در شیراز ضمن بازدید از مراحل مختلف تولید در این کارخانه به اهمیت صادرات و حضور مناسب در بازارهای تجاری منطقه و جهان تاکید شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید از شرکت تولیدی بازرگانی پارس محزون در رابطه با اهمیت صادرات و ارزآوری در کشور، مطرح کرد: این کارخانه در سال ۷۵ با هدف توسعه صادرات غیرنفتی به بهره‌برداری رسید که تاکنون در زمینه صادرات خشکبار و گیاهان دارویی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه توانسته است با ایجاد اشتغالزایی مناسب در زمینه بسته‌بندی و صادرات يكی از عمده‌ترین تامین‌کنندگان انواع خشکبار و گیاهان دارویی در سطح کشور جهت صادرات به نقاط مختلف جهان باشد، افزود: این شرکت تولیدی بازرگانی محصولات خود را اعم از پسته، بادام، انجیر، کشمش، تخمه آفتابگران، آویشن، بابونه، آویشن، گل محمدی و گل سرخ پیشرو را علاوه بر تامین نیاز داخل پس از بسته‌بندی با پیشرفته‌ترین تجهیزات با برند MTC به کشورهای همسایه و جهان صادر می‌کند.

ایزدی در رابطه با هدف‌گذاری صادرات محصولات تولیدی در استان فارس به کشورهای خارجی، گفت: صادرات ما در حال حاضر یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار است که در سال آتی بیش از ۳ میلیارد دلار محصولات متنوع صادرشونده به کشورهای خارجی هدف‌گذاری شده‌اند که ارزش افزوده و ارزآوری مناسبی را برای کشور به همراه خواهند داشت.

رئیس سازمان صمت فارس برندسازی در محصولات تجاری را یکی از عوامل موفقیت‌آمیز در موضوع صادرات در بازارهای جهانی دانست و در این زمینه بیان داشت: برخی از صادرکنندگان ممکن است بازار سنتی خود را داشته باشند و خود را درگیر هزینه و تغییر الگوی صادراتی نکنند اما واقعیت این است که در بازارهای جهانی رقابت مطرح بوده و بایستی با برندسازی و بسته‌بندی متنوع و شکیل در طرح‌های نو و خلاقانه بتوانیم سهم مناسبی را تجارت جهانی به دست آوریم.

رفع مشکلات و موانع تولید و صادرات و همچنین تسهیل و کمک‌های قانونی در راستای اجرای طرح توسعه این شرکت تولیدی بازرگانی از دیگر موارد مطرح شده در این بازدید بود که با قول مساعد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در راستای تحقق آن همراه شد.

/پایان متن/