رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ذخیره میوه شب عید توسط سازمان تعاون روستایی وزارت جهادکشاورزی از خریداری محصولات گران‌تر از بازار و رعایت نکردن تشریفات اداری برای انتخاب شرکت ناظر خبر داد و توضیحات لازم وزیر کشاورزی را خواستار شد.

 

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذخیره میوه شب عید توسط سازمان تعاون روستایی ۳۰ درصد گرانتر از بازار خریداری شده و تشریفات اداری برای انتخاب شرکت ناظر نیز رعایت نشده است، اظهار داشت: برای خرید میوه مناقصه عمومی توسط سازمان تعاون روستایی برگزار نشده به این ترتیب اسناد مناقصه در سامانه ستاد ایران موجود نیست همچنین میوه از باغداران و اتحادیه خریداری نشده بلکه به طورمستقیم از سورتینگ داران تهیه شده است.

وی ادامه داد: در جلسه دوم راهبردی قیمت پرتقال ۱۳ هزار و ۹۰۰، و سیب ۱۴ و ۹۰۰ بوده که خریدار، مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی و فروشنده اتحادیه تعاون روستایی است اما در هیچ یک از قراردادهای بین مدیرعامل سازمان و مدیرعامل اتحادیه با استان ها شماره چک و سفته قید نشده ولی همه برگه مهر و امضا شده‌اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در لیست اعلامی از مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی به مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مبنی بر خرید بر اساس تن در هر استان مبالغ با میزان خرید متفاوت است، نکته دیگر اینکه محصولاتی که برای شب عید به تعاونی ها ارسال شده به دلیل فاسد شدن و یک دست نبودن در حال برگشت خوردن از استان هاست.

عسکری افزود: این تخلفات محرز شده و وزیر جهاد کشاورزی باید درباره این ایرادات توضیح دهد همچنین با هیات رئیسه مجلس در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ مکاتبه شده که بر اساس این ماده می بایست تخلفات در صحن علنی مطرح و پس از رای گیری به قوه قضاییه اعلام شود.

/پایان متن/