مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: به دنبال ترویج و تحقق عدالت اموزشی در استان هستیم و همه دانش اموزان باید زیر پرچم عدالت آموزشی رشد نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از اداره اطلاع رسانی ور وابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در سفر یک روزه خود به شهرستان خنج و در دیدار با ائمه جمعه اهل شیعه و سنت این شهرستان گفت: آموزش و پرورش با یک تعامل سازنده به دنبال استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها برای افزایش کارایی و بازدهی تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ظرفیت بی نظیر ائمه جمعه در سراسر استان می تواند کمک های معنوی خوبی به تعلیم و تربیت دانش اموزان در راستای تربیت عبد صالح نماید.

عسکری گفت: باید با تمسک به ارزشهای اصیل اسلامی به فکر ایجاد یک پیوند قوی و محکم بین تمام مردم و آحاد جامعه باشیم .

امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج نیز در این جلسه گفت: باید پرورش را مقدم بر آموزش مورد توجه قرار دهیم زیرا که وقتی دانش آموزان در بعد تربیتی خوب رشد کنند بعد آموزشی آنان نیز رشد خواهد کرد.

شیخ عبدالصمد ابونجمی اضافه کرد: علم بدون معرفت ارزشی ندارد و موجب گمراهی و غفلت انسان نیز خواهد شد.

وی گفت: معلمین ما از موقعیت مهم و ارزشمندی در جامعه برخوردارند به طوری که سعادت و شقاوت جامعه را می توانند رقم بزنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج گفت: انتظار است مشکلات معیشتی معلمان هرچه سریعتر برطرف شود تا این قشر زحمت کش با فراغ بال به تربیت دانش آموزان مشغول شوند.

امام جمعه اهل شیعه شهرستان خنج نیز در این جلسه گفت: فلسفه بعثت انبیا الهی برای تعلیم و تربیت بوده است چون خداوند جایگاهی که برای ما تعریف کرده است در سایه تعلیم و تربیت اتفاق خواهد افتاد.
حجت الاسلام محمدرضا کریم پور گفت: باید بشر را برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود از طریق تعلیم، تزکیه داد.
وی با شاره به آیات قرآن کریم گفت: باید از طریق تعلیم ، انسانی ربانی تربیت کرد و مسئولیت معلمان در این راه بسیار سنگین است.
امام جمعه اهل شیعه شهرستان خنج گفت: فضای مجازی رسالت آموزش و پرورش را سنگین کرده است و معلمین ما باید نسبت به تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی و مدیران آینده حساسیت به خرج دهند.

/پایان متن/