مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: ۵۳۱ طرح مصوب مربوط به اشتغالزایی این استان با اعتبار هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان در سال جاری به بانک های استان ابلاغ شده که تاکنون تنها تسهیلات مربوط به ۱۲ طرح به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از ایرنا، بابک دایی شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس، یکی از مهم‌ترین تبصره‌های قانون بودجه امسال را بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه که در راستای اشتغالزایی و اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و … است دانست و افزود: کمیته‌ای ویژه در این استان برای پیگیری این موضوع ذیل فعالیت شورای برنامه ریزی و توسعه فارس تشکیل و ۱۱ برنامه عملیاتی در این باره تدوین و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۱۲ قرارداد عاملیت با بانک‌های مختلف استان فارس منعقد شده، عنوان کرد: سه هفته تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت باقی است که باید در این زماند اندک بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ استان فارس جذب شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس بااشاره به اینکه بیش از دو برابر طرح‌های مصوب فارس در این خصوص به بانک های این استان ابلاغ شده ادامه داد: فارس نخستین استان در سطح کشور بوده که از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: ۵۳۱ طرح مصوب مربوط به اشتغالزایی با اعتبار هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان در سال جاری به بانک های استان ابلاغ شده که ۱۴۸ فقره از این طرح ها با اعتبار ۹۳۲ میلیارد تومان در بانک ها بررسی و تنها ۳۸ طرح به ارزش ۳۶۴ میلیارد تومان مورد تائید بانک ها قرار گرفته و از این تعداد ۱۶ طرح با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان به مرحله قرارداد رسیده و تاکنون فقط تسهیلات ۱۲ طرح به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دایی در ادامه عنوان کرد: از مجموع ۵۳۱ طرح مصوب اشتغالزایی استان فارس ۲۱۸ مورد مربوط به جهاد کشاورزی،۳۷ مورد صنعت،معدن و تجارت، ۶۰ مورد پارک علم و فناوری، ۲۳ مورد تعاون کار و رفاه اجتماعی، ۹۱ مورد میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، ۹۱ مورد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۳ مورد مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی میزان اشتغالزایی ۵۳۱ طرح مصوب این استان را سه هزار و ۶۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: بطور میانگین برای اشتغال هر نفر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس کل اعتبارات مصوب این استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ را ۸۳۱ میلیارد تومان عنوان کرد که به گفته او تاکنون ۵۳۱ طرح با حدود دو برابر این مبلغ اعتبار در استان مصوب شده است.

وی در ادامه گفت: برای توزیع این اعتبارات با ۱۲ بانک عامل قرارداد منعقد شده که تاکنون تنها دو بانک صنعت و معدن و کشاورزی نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرده‌اند.

دایی در پایان تاکید کرد: ضروری است بانک‌های عامل استان برای جذب این اعتبارات در فرصت باقیمانده اقدام تا بتوان اشتغالزایی مناسبی از این محل رقم زد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این نشست گفت: سند آمایش سرزمینی باید مورد توجه تمام مدیران ارشد این استان قرار داشته باشد.

احمدعلی افکاری افزود: چشم انداز سند آمایش سرزمینی سال ۱۴۱۴ است و دستگاه‌های اجرایی استان فارس باید چشم انداز بخش های مختلف این سند را براساس برنامه ریزی ترسیم کنند.

/پایان متن/