مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی از جمله پوریای ولی، حمزه، نرجس و بعثت با رویکرد خانواده محوری در شیراز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، محمد خلیل عسکری در مراسم آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در استان فارس، اظهار داشت: طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی از جمله پوریای ولی، حمزه، نرجس و بعثت با رویکرد خانواده محوری از امروز در شیراز آغاز شد که بنا شد اولیاء و دانش آموزان از امکانات مجموعه‌های ورزشی در کنار مربیان بصورت همگانی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نقش خانواده در فرآیند تربیت فرزندان بعنوان نخستین مدرسه، افزود: اثرگذاری خانواده و نقش کلیدی آن در تربیت دانش‌آموزان از گذشته تاکنون مطرح بوده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر این رکن اصلی تاکید مضاعفی شده است.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی، ازدواج‌های ناموفق و مشکلات پیش رو که شاهد آن در جامعه هستیم اگر خود را به دلِ خانواده بزنیم بدون شک این آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه شهرداری شیراز خبر داد و گفت: این افزایش همکاری در راستای بهره‌مندی از فضا‌های موجود فرهنگی، ورزشی شهرداری شیراز خواهد بود.

عسکری از بازگشایی مدارس استان و حضور دانش آموزان در کلاس درس از روز هفتم اسفندماه سال جاری با رعایت پروتکل‌های اجتماعی و فاصله اجتماعی خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: کرونا و کاهش فعالیت بدنی موجب کم تحرکی دانش آموزان شده است و در این میان والدین نقش مهمی در ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان دارند و ما نیز به سمت توانمندسازی والدین خواهیم رفت.

سید عبدالصمد موسوی نیز گفت: مجموعه ورزشی پوریای، ولی دارای ۲ زمین چمن مصنوعی، یک زمین چمن طبیعی، زمین تنیس خاکی، سالن چند منظوره و مجموعه ساحلی، پیست اسکی، مجموعه رشته‌های رزمی و ژیمناستیک است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه شیراز افزود: کانون‌های فعال برون مدرسه‌ای از جمله هندبال، بسکتبال و والیبال بصورت مستمر توسط مربیان متخصص تربیت بدنی آموزش و پرورش به دانش آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

موسوی تاکید کرد: در مجموعه ناحیه سه شیراز مجتمع ورزشی پوریای ولی یکی از منحصرترین مجتمع‌های ورزشی با تمامی امکانات و تجهیزات در خدما دانش آموزان و والدین است.

این مقام مسئول با اشاره به تحصیل ۷۵ هزار دانش آموزان در ناحیه ۳ شیراز و بهره‌مندی از امکانات ورزشی، بیان کرد: بزودی سالن چند منظوره در همین مجتمع با یک هزار و ۲۰۰ متر و با اعتبار سه میلیارد تومان در اختیار دانش آموزان بی بضاعت و مستعد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کمک‌های خیرین در ساخت مجموعه‌های ورزشی در مناطق محروم شیراز، تصریح کرد: ناحیه سه شیراز در بحث فضا‌ها و سرانه ورزشی در چهار ناحیه و ۵۹ منطقه در بالاترین قرار دارد و تنها کمبود استخر داریم.

/پایان متن/