رئیس شورای شهر شیراز گفت: به عنوان یک شهروند از عملکرد شهرداری و شهردار راضی نیستم و این نگاه راجع به شخصیت حقوقی و شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، مهدی طاهری در نشست خبری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سند بودجه یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا است و این مصوبه در واقع میثاق‌نامه بین نمایندگان مردم و شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی است.

او با اشاره به تحلیف شورای ششم در ۱۵ مردادماه گفت: بخشی از زمان شورا و انجام فعالیت‌ها براساس سند بودجه شورای قبل بود و البته در این دوره یک متمم به لایحه بودجه قبل اضافه شد.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: سند بودجه باید به تایید فرماندار و استاندار برسد و از این جهت انتظار می‌رفت که شهرداری با سرعت بیشتری عمل می‌کرد و این گلایه به شهرداری هست تا این سند زودتر آماده می‌شد، چون نباید کار به جایی برسد که با جلسات فوق‌العاده شورا تصویب بودجه انجام شود، چون باید قبل از اسفندماه به تصویب می‌رسید.

طاهری با تاکید بر اینکه باید مکانیزم و ساختار تنظیم سند بودجه به گونه‌ای باشد که سند بودجه در فرصت مناسب بررسی شود، گفت: در نهایت بودجه با مبلغ ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به افزایش ایرادات فرمانداری به مصوبات شورا گفت: باید دیپلماسی بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها فارغ از نگاه‌های سیاسی وجود داشته باشد و نمی‌توان گفت که فردی سیاسی نیست، اما نباید سیاست‌زدگی در کار باشد و باید منافع مردم را همیشه پیش روی خود قرار دهیم و این مسئله اولین اولویت باشد.

طاهری گفت:کماکان از فرمانداری تقاضا می‌کنم از فرمانداری که همه نگاه به سمت منافع مردم و شهر باشد.

او گفت: باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که شائبه سیاسی کاری پیش نیاید هرچند ماه‌های اول هیچ ایرادی از فرمانداری نداشتیم، اما در ماه‌های اخیر بیشتر شد و این ایرادات در مصوبات پایه درآمدی شهر در سال آینده بود که این ایرادات حساسیت اعضای شورا را برانگیخت.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: در تصمیم گیری‌ها باید منافع شهر اصل باشد و گرایش‌های سیاسی نداشته باشیم.

اودر پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره املاک شهرداری گفت: سامانه املاک وجود دارد، اما سامانه ارتباطی با سایر بانک‌های اطلاعاتی شهرداری نیست و اینکه این ارتباط ایجاد شود در دستور کار است تا فروش املاک با یک سازوکار درست صورت بگیرد.

طاهری با بیان اینکه به عنوان یک شهروند از عملکرد شهرداری و شهردار راضی نیستم، گفت: یک نگاه از درون و یک نگاه از بیرون است که این نگاه سبب تفاوت دیدگاه می‌شود و این نگاه راجع به شخصیت حقوقی و شهرداری است.

طاهری در پاسخ به سوالی درباره افزایش عوارض در شیراز و مقایسه آن با تهران گفت: تهران را با هیچ جا نباید مقایسه کرد بلکه باید شیراز را با دیگر کلانشهرها مقایسه کرد؛ عدم شناخت صحیح از مقررات توسط برخی از کارشناسان مشکلاتی را ایجاد می‌کند بنابراین باید به سمت آموزش رفت.

/پایان متن/

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان فارس