مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: بیش از ۴۰ هزار پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استان طی ۱۱ ماهه امسال رسیدگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی استان فارس، غلامرضا سالاری اظهار داشت: ۲۵ درصدی این پرونده‌ها به نسبت مشابه پارسال رشد داشته است و بیشترین تخلفات مربوط به حوزه کالا و خدمات بوده که در این بخش بالغ بر ۲۵ هزار فقره پرونده رسیدگی و متخلفان اعمال قانون شده اند.

وی همچنین از رسیدگی به ۶۶۰۰ فقره پرونده بهداشت، دارو درمان خبر داد و گفت: ۵۶۰۰ پرونده قاچاق کالا و ارز نیز توسط شعب ویژه قاچاق رسیدگی شده است و میزان جریمه‌های اعمال شده برای این پرونده‌ها را بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: علاوه بر جریمه نقدی مجازات‌هایی همچون ضبط کالا، درج در پرونده، استرداد حق شاکی، تعطیلی واحد غیرمجاز و نیز اعمال و توسط اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان اجرا شده.

سالاری گفت: فعال کردن گشت‌های مشترک در راستای تشدید نظارت‌ها بر واحد‌های تولیدی، صنفی و خدماتی از دیگر اقدامات تعزیرات حکومتی استان بوده که با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت و با تمرکز بر تولید و توزیع کالا‌های اساسی با جدیت در حال انجام است.

بیش از ۱۵ هزار پرونده تخلفات در تعزیرات حکومتی استان لرستان تشکیل شد.

/پایان متن/