اجرای ۲۰ پروژه کلان استان فارس توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مورد تفاهم و تاکید استاندار فارس و رییس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از اداره اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه با اشاره به دیدار و جلسه‌ با رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی استان برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم‌هایی در حوزه بهداشت و درمان، پتروشیمی‌ها، راه، کشاورزی و آب انجام و مقرر شد که در مجموع قرارگاه ۲۰ طرح را با بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اجرا کند که مدت زمان اکثر این پروژه‌ها ظرف ۳ سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی با تشریح این اقدامات و توافقات گفت: در حوزه بیمارستانی قرار شد قرارگاه ۳ پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان خاتم‌الانبیا در ورودی شهر صدرا، بیمارستان ۱۴۰۰ تخت‌خوابی هوشمند در خاورمیانه که به نام پیامبر(ص) نامگذاری شده و بیمارستانی که در منطقه میانرود به نام حضرت فاطمه (س) نامگذاری شده را انجام دهد.

استاندار فارس با اشاره به توافق انجام شده در حوزه راه افزود: آزادراه لامرد_ پارسیان، بزرگراه فیروزآباد_ جم و جاده ۴ بانده سعادتشهر _مرودشت_سروستان و خرامه از جمله پروژه‌های راه بود که برای اجرای آنها با قرارگاه خاتم توافق شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به پروژه های بخش کشاورزی بیان کرد: در این بخش قرار شد قرارگاه خاتم‌الانبیا به میزان ۴ هزار هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای را در شهرستان‌های استان اجرا کند.

آب یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که ایمانیه به آن اشاره و تصریح کرد: قرار شد شبکه‌های پایین دستی سدهای احداث شده مثل چشمه عاشق، هایقر، کوار، نرگسی، تنگ سرخ و پارسیان را قرارگاه خاتم احداث کند.
وی با بیان اینکه قطار شهری شیراز موضوع دیگری بود که در این جلسه درباره آن بحث و گفت‌وگو شد، افزود: براین اساس قرارگاه موافقت کرد اتصال خط یک و خط دو را به حرم احمدبن‌موسی(ع) تحت عنوان خط ۴ انجام دهد و ادامه خط یک را تحت عنوان خط ۳ امتداد دهد.

استاندار فارس در پایان با بیان اینکه امید است این توافق زمینه ساز اتفاقات خوب برای مردم استان باشد، گفت: پتروشیمی‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده بود و امیدواریم که به زودی گره ۱۴ ساله ۴ پتروشیمی‌استان با این توافق باز شود.

/پایان متن/