سید مصطفی هاشمی بعنوان سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس معارفه شد.

در این مراسم که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری فارس، رییس سازمان صمت استان و جمعی از فعالان تولیدی و صنعتی برگزار شد، با قدردانی از تلاش های احد فتوحی مدیر عامل سابق، سید مصطفی هاشمی بعنوان سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس معرفی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در این مراسم صنعت را پیشران توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: شهرک های صنعتی اصلی‌ترین مولفه ای است که در بستر سازی برای تحقق این توسعه نقش موثری دارند.

رضا رحیمی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس به مرحله واگذاری به متقاضیان رسیده است گفت :در جای‌جای استان پهناور فارس بسترهای لازم برای شکل گیری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی، فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در استان فارس با تعامل و همکاری مناسب شرکت شهرکهای صنعتی با سازمان صنعت معدن و تجارت اقدامات اثر گذاری در زمینه احیای واحدهای راکد انجام شده است گفت: امیدواریم این موضوع مهم تداوم یابد.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه بر رویکرد افزایش ظرفیت شهرکهای تقاضا محور به ویژه در مرکز استان تاکید کرد و گفت: حمایت از توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرکها و نواحی صنعتی کمتر توسعه یافته استان نیز یکی از اولویت‌های این سازمان قرار دارد و از منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به این منظور اعتباراتی اختصاص خواهد یافت.

رحیمی، اجرای زیرساخت ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی تا ورودی شهرک های صنعتی را یک اصل مهم در استان فارس دانست و در این زمینه از معاون استاندار فارس خواست به نحوی عمل شود که دستگاههای اجرایی خدمات خود را تا ورودی شهرک های صنعتی تامین کنند تا زمینه توسعه و پیشرفت شهرکها و نواحی صنعتی استان وایجاد تولید و اشتغال تسریع یابد.

رحیمی در ادامه ایجاد شهرک‌های تخصصی مشاغل صنفی و صنایع آلاینده شهری را از رویکردهای این سازمان اعلام کرد و گفت :در این زمینه از ایجاد این شهرک های تخصصی در مرکز استان فارس حمایت می کنیم.وی همچنین خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان به منظور تخصیص اراضی مناسب جهت ایجاد شهرک‌های تخصصی در مرکز استان فارس شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرکهای صنعتی از زیرساخت‌های اساسی پیشرفت و توسعه استان محسوب می شوند گفت:با تلاش های انجام شده در مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان فارس هم اکنون در تمامی نقاط استان شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است که قابل تقدیر است.

عبدالعلی کریمی با بیان اینکه مهمترین مزیت ایجاد شهرک‌های صنعتی جلوگیری از پراکندگی صنایع و صرفه جویی هزینه ها است گفت:از مهمترین اهداف طرح آمایش سرزمینی استان،تمرکز واستقرارهمه واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی است.

کریمی یکی از مهمترین چالش های شهرک های صنعتی فارس را تامین آب بیان کرد و گفت:امیدواریم با همکاری و همراهی مجموعه مدیریتی استان با مدیرعامل جدید شرکت شهرکهای صنعتی استان اقدامات اثرگذاری انجام شود.

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است بر لزوم مکان یابی و تعیین اراضی جهت هدایت و جذب سرمایه گذار در شهر شیراز تاکید کرد و گفت :در این زمینه شهرک سروستان ۲نیز در نظر گرفته شده که باید علاوه بر آن اراضی دیگری نیز با همکاری دستگاه های اجرایی درنظر گرفته شود.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این مراسم با اشاره به جلسه با استاندار فارس و وعده خود به دکتر ایمانیه در خصوص رفع مشکلات شهرک های صنعتی،گفت: در دغدغه های صنعتگران و تولیدکنندگان را در قالب ۲۰ اقدام مهم و اساسی دنبال خواهیم کرد.سید مصطفی هاشمی گفت: شهرک صنعتی ایده‌آل ما به جای مدل کارفرمایی و پیمانکاری با جامعه صنعتگران، قطعاً مدل شراکت راهبردی است و ما به سمت گسترش اصلاح گفتمان خدمت رسانی به نفع مصالح مردم و استان حرکت خواهیم کرد.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه سرمایه گذاران حوزه صنایع نوین و شرکت های دانش بنیان از این به بعد پشت درهای شهرک صنعتی نخواهند ماند،از اجرای طرح انطباق در برنامه ها با هدف عرضه و تقاضا به نفع مردم و جمع کردن بساط دلالی و بازار سیاه خبر داد و گفت: مرزبندی ما با منش و گفتمان دولت انقلابی تعیین و در این راهبرد، جایی برای دلالی باقی نخواهد ماند.

هاشمی بر تعامل با همه دستگاه‌های اجرای استان برای تسهیل گری و رفع موانع تولید و پشتیبانی از صنعت تاکید کرد و گفت: تعامل ما حداکثری و میدانی خواهد بود.

سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: برای تحول از همه ظرفیت ها ، پیشنهادات و انتقادات استقبال خواهیم کرد و مبنای بهره گیری کار تیمی و خرد جمعی است.

هاشمی بر سر کشی ها از واحدهای صنعتی و شهرکهای صنعتی با پیوست برنامه و کار میدانی و عملیاتی تاکید کرد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی فارس با تاکید بر اینکه اهل شعار نبوده و جز برای خدمت به مردم و تکلیف و درخواست صنعتگران این مسئولیت را نپذیرفتم گفت: کار سالم و بی منت و شفاف را در راس برنامه ها قرارمی دهم وبا رهنمودهای استاندار فارس و همراهی همه دستگاه‌های مرتبط استان و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان، فرآیندها و شفافیت ها را به نفع مردم تغییر خواهیم داد.

مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در این مراسم به بیان بخشی از عملکرد ۵۳ ماهه خود در این شرکت پرداخت و از مهمترین این اقدامات را تامین ۸۲ مگاوات برق در ۱۲شهرک صنعتی ، گاز دار کردن ۱۰ شهرک صنعتی، افزایش ۲۵۰ هکتار به مساحت اراضی شهرکهای صنعتی استان، اجرای ۱۶۶ هکتار فاز عملیاتی ،اجرای ۲۲۶ پروژه زیرساختی و عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، امکان سنجی ۶ خوشه صنعتی و تامین آب به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه برای شهرک صنعتی بزرگ شیراز برشمرد.

فتوحی در این مراسم با بیان اینکه در این مدت منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز به مرحله بهره‌برداری و واگذاری اراضی به متقاضیان رسید، گفت:تاکنون چند قطعه زمین در این منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

فتوحی همچنین با بیان اینکه ۴۳شهرک وناحیه صنعتی استان در مناطق محروم قراردارد گفت:توسعه وتکمیل زیرساخت ها در این شهرک ها ونواحی در دستور کار قرارگرفت و خدمات مطلوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی فارس جزء۳استان برتر کشور قراردارد.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های پنجاه و سه ماهه احد فتوحی مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی فارس،سید مصطفی هاشمی به عنوان سرپرست این شرکت معرفی شد.

سید مصطفی هاشمی سوابقی نظیر قائم مقام شرکت شهرک های صنعتی فارس، معاون فنی شرکت شهرکهای صنعتی فارس، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس و معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی تهران را در کارنامه دارد.

لازم به ذکر طی حکمی از سوی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران احد فتوحی به عنوان مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک معرفی شد.

/پایان متن/