استاندار فارس گفت: همکاران ما در حوزه اقتصادی استانداری باید مصوبات جلسات متعدد اقتصادی استان را پیگیری و اجرا و یا عدم اجرای آن ها را بررسی و کارشناسی کنند تا در صورت نیاز با مدیران و دستگاه هایی که آنها را اجرا نکرده اند برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از اداره اطلاع رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در نشست صمیمی استاندار با صادرکنندگان نمونه استان فارس بیان کرد: راه و رسم مدیریت حل مشکلات و راه باز کردن برای فعالیت سازنده در استان است و ضمن احترام به تمام افراد و مدیران، با مدیری که کار و تلاش نکند، مصوبات استان را تمکین و اجرا نکند، چوب لای چرخ بگذارد و به نمیشود و نمی توانیم و نباید پایبند باشد، خداحافظی می کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر حل مشکلات استانی به ویژه در حوزه اقتصاد تا حد توان و امکان است که در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود افزود: همچنین در این زمینه با جدیت جلسه ارزیابی و پاسخگویی مدیران و دستگاه های اجرایی و اجرای مصوبات را با حضور شخص استاندار و نماینده بخش خصوصی برگزار می کنیم تا تکلیف بم بست ها و گره های مشکلات استان را بیابیم و بتوانیم مسایل داخلی استان را مرتفع و راهگشایی کنیم.

استاندار فارس اظهارداشت: تلاش می کنیم فضای کسب و کار استان را بهبود بخشیم تا به دنبال آن افزایش صادرات و رونق اقتصادی استان را داشته باشیم.

ایمانیه با تاکید بر ایجاد رقابت مثبت در بحث صادرات، اظهارداشت: نیازامروز استان بر این است شاخصه‌های رقابتی در بحث صادرات بازنگری شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز بازار سرمایه گذاری باشیم.

محمدهادی ایمانیه صبح امروز در جلسه با صادرکنندگان استان ضمن حمایت های همه جانبه از صادرکنندگان استان فارس داشت: گشودن مشکلات موجود در امر صادرات یکی از اولویت های امروز استان است که مسولان مربوطه باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

ایمانیه با اشاره به اینکه وظیفه مدیران در دولت رفع مشکلات موجود و ایجاد بستری مناسب برای امر صادرات است افزود: مدیری که قادر نباشد بسترهای مناسب را برای صادر کنندگان ایجاد کند جایگاهی در بین صادرکنندگان نخواهد داشت.
او همچنین خواستار دعوت از مدیران و برگزاری جلسه‌ای جهت بررسی اجرای مصوبات شد تا مدیران دلایل عدم اجرای مصوبات را توضیح دهند.
نماینده عالی دولت در فارس، رایزنی با وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان کشتیرانی و بانک مرکزی را جهت رفع و رجوع مشکلات صادرکنندگان در دستور کار قرار داد و در ادامه بر حل مشکل احداث پایانه صادراتی فارس تاکید کرد.
ایمانیه ادامه داد: این پروژه ۱۷ سال به طول انجامیده که اگر به همین روال پیش رویم ۱۷ سال دیگر هم به نتیجه نخواهد رسید؛ ضروری است که به این پروژه توجه ویژه شود.
بازدید از کارخانه رامک همزمان با روز مبعث و بررسی مشکل آب این کارخانه نیز در دستور کار استاندار فارس قرار گرفت.
وی همچنین در پاسخ به دغدغه صادرکنندگان استان پیرامون مسائلی چون بحث اتصال گاز و همچنین افزایش ۸ برابری نرخ گاز گفت: نامه‌ای تنظیم شود و هر صنعتی که از این افزایش قیمت لطمه خورده است آن را امضا کند تا در سطح کشور این موضوع را پیگیری کنیم.
وی همچنین از دعوت از مدیرعامل هما و کشیرانی جهت رایزنی در تسهیل حمل و نقل بار از طریق هوایی و دریایی نیز خبر داد و بر رفع مشکلات حمل و نقل ریلی نیز با پیگیری از سمت وزارت راه تاکید کرد.
استاندار فارس در ادامه جهت رفع مشکل صادرکننده‌ای که ۵۰ هزار تن کیوی در سردخانه دارد، قول مساعد داد و تاکید کرد: در بحث صادرات کیفیت محصول بسیار مورد تاکید و توجه است و باید مراقب حفظ آبروی استان و کشور بود.
وی در پایان از پیگیری جهت رفع مشکل صادرکننده گیاهان دارویی یاد کرد و درمورد تسهیلات ارزی نیز از سازمان صمت فارس خواستار پیگیری این موضوع در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان شد.

/پایان متن/