معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تامین تسهیلات مورد نیاز طرح‌های اشتغالزایی روستایی توسط ۲ بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در شهرستان‌های رستم و ممسنی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از تعاون فارس، مهدی مسکنی یکشنبه اول در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان‌های ممسنی و رستم و ضمن حضور در شورای اداری این دو شهرستان، بیان کرد: سفر به این دو شهرستان ارزش بالایی به لحاظ معنوی داشت تا با ظرفیت‌های عظیم این منطقه آشنا شویم.

مسکنی افزود: شهدا حق زیادی به گردن همه ما دارند و منطقه رستم و ممسنی نیز به لحاظ پایداری در مسیر انقلاب، از اعزام نیرو به جبهه‌ها تا حضور در جمع مدافعان حرم سابقه درخشانی دارند بنحوی که همواره در صف اول دفاع از کیان کشور قرار داشته و دارند.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: مردم ایران به اهالی این مناطق بدهکارند و پیشرفت از این نقطه‌ها باید شروع شود که این رویکرد دولت سیزدهم است.

مسکنی اضافه کرد: در این سفر تامین تسهیلات مورد نیاز طرح‌های اشتغالزایی روستایی توسط ۲ بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در نظر گرفته شده است.

او گفت: در بخش اشتغال این دو شهرستان نیز مواردی مدنظر است که در مسیر توسعه آنها اختصاص می‌یابد. ضروری است که تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران در این دو شهرستان در دستور کار قرار گیرد تا نقش هلدینگ اقتصادی این منطقه را بازی کنند.

ضرورت بهره برداری از ابزارهای نوین در ایجاد کسب و کار

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ظرفیت عظیمی به ویژه در حوزه انسانی در منطقه ممسنی و رستم وجود دارد.

محمود کریمی بیرانوند افزود: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در مناطق محروم کشور ضرورتی است که باید دنبال شود.

او ادامه داد: زمانی که صحبت از ارتقا فرهنگ کار می شود قرار نیست صرفا فرآیندی بلند مدت و غیراثرگذار در برهه کنونی متصور شود بلکه ابزارهایی نوینی در حوزه کسب و کار وجود دارد که می تواند موثر باشد.

توسعه مناطق محروم با اتکاء به بخش تعاون

مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور نیز در شورای اداری دو شهرستان ممسنی و رستم، گفت: باید این بانک و سیستم بانکی در خدمت جامعه کارگری و بازنشستگان کشور قرار گیرد.

اسماعیل لله‌گانی افزود: حدود ۵۰ درصد از مجموع تسهیلات بانک رفاه در سال جاری به سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری بازنشستگان و … تخصیص داده‌ شده است.

او ادامه داد: سقف تسهیلات این بانک در سال جاری حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که اکنون به رقمی بالای ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره رسیده است.

لله‌گانی عنوان کرد: در این سفر به شهرستان‌های ممسنی و رستم کمک به ساخت مسجد جامع شهر و پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی دو شهرستان مصوب شده است.

او رسیدگی به این منطقه را مسئله مورد تاکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: مقرر شده که توسعه این منطقه با اتکا به بخش تعاون و توسعه این حوزه انجام شود.

معاون امور تعاون و سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، مدیرکل برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای و مشاور معاون امور تعاون با هدف رفع بخشی از محرومیت ممسنی و رستم به این دو شهرستان سفر کردند.

در این سفر مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح‌های گردشگری و اشتغالزایی روستای گجستان شهرستان رستم بازدید و اعلام کردند تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای توسعه این منطقه بکر گردشگری طبیعی اختصاص می‌یابد.

/پایان متن/