استاندار فارس با تاکید بر اهمیت رسانه‌های مکتوب و رفع مشکلات آنها از سازمان‌های دولتی خواست تا ظرف مدت سه ماه، بدهی خود به روزنامه‌ها و مطبوعات را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از اداره اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، در جمع مدیران رسانه‌های مکتوب استان بر اهمیت رسالت رسانه تاکید کرد و ارتقای سطح فرهنگی و معرفتی مردم را بر عهده رسانه ها دانست.

وی در این نشست ضمن شنیدن انتقادها و پیشنهادهای اهالی رسانه دستورات لازم را جهت رسیدگی به مسائل این قشر از جامعه صادر کرد و خواستار همراهی سازمان‌های دولتی با رسانه‌ها شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، امنیتی، عمرانی و معیشتی ما به مسائل فرهنگی و معرفتی بازمی‌گردد و روزنامه‌ها می‌توانند در زمینه ارتقای سطح فرهنگی جامعه، بسیار اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم، با راه‌اندازی فضای مجازی، نه تنها مشکلات برطرف نشده بلکه افزایش نیز یافته است، گفت: برخی بر این باورند که با همه‌گیر شدن فضای مجازی آرام آرام بحث روزنامه و مطبوعات و کتاب برچیده می‌شود درحالی‌که در آینده متوجه خواهیم شد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اینکه رقابت در این عرصه منجر به ضربه خواهد شد، گفت: هر رسانه در جایگاه خود دارای ارزش است و باید در همان حوزه قوی عمل کند.

ایمانیه راهکارهای تسهیل موانع پیش روی رسانه‌های مکتوب را برشمرد و اظهار داشت: مذاکره با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف جهت برقراری اشتراک روزنامه‌ها صورت خواهد گرفت، همچنین بر اساس پیشنهاد مطرح شده جهت دریافت آگهی و رپپرتاژ از کارخانه‌ها و شرکت‌ها و صنایع استان، رایزنی‌های لازم انجام خواهد شد.

ایجاد اتاق فکر و کارگروهی جهت اطلاع‌رسانی کارنامه استانداری فارس برای انتقال فعالیت‌ها به افکار عمومی و چاپ پاسخ سوالات افکار عمومی در رسانه‌ها نیز از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

ایمانیه همچنین خواستار برگزاری نشست مطبوعاتی از سوی سازمان‌ها(هر سه ماه یک بار) به منظور ارائه گزارش عملکرد شد و گفت: رسانه‌ها نیز بر اساس جدولی، نحوه تعامل دستگاه‌ها با رسانه ها شامل برگزاری نشست خبری، پاسخگویی به تلفن، وقت‌گذاری و … را اطلاع دهند تا ما نیز متناسب با این رویکرد، سازمان‌ها را مورد تشویق یا تذکر قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین خواستار تقسیط بدهی برخی دستگاه‌ها جهت بازپرداخت بدهی به روزنامه‌ها شد و برای پرداخت‌های بعدی مدت زمان سه ماهه را اعلام کرد.

ایمانیه همچنین از رسانه‌ها خواست تا به‌عنوان شهروندان آگاه و هوشمند، مسائل مختلف را در سطح استان رصد کرده و مشکلات را با تجزیه و تحلیل به اطلاع مدیریت ارشد استان برسانند.

بررسی معافیت مالیاتی، تسهیل رفت و آمد خبرنگاران به برخی آفیش‌ها به ویژه در مواقع بروز حادثه، پیگیری نحوه مطالبه‌گری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از وزارتخانه متبوعش و … از دیگر مواردی بود که وی نسبت به پیگیری آن قول مساعد داد.

وی همچنین به درخواست حذف یارانه کاغذ و نقدی روزنامه‌ها پاسخ مساعد داد و گفت: راه‌اندازی کارخانه کاغذ در استان در این موضوع بسیار موثر خواهد بود و با وام ۴۰۰ میلیارد تومانی که به خط تولید این کارخانه اعطا خواهد شد، کار جلو خواهد افتاد.

وی همچنین بررسی مسائل شش کارخانه دیگر شامل آزمایش، آی‌تی‌آی، قند ممسنی، کاغذ زاگرس، کارخانه دنا و روغن نباتی نرگس شیراز را در اولویت عنوان کرد و افزود: مشکلات این شش واحد تولیدی در حال بررسی است و امیدواریم همانگونه که قول داده‌ایم ظرف شش ماه آینده تعیین تکلیف شوند.

دکتر ایمانیه افزود: دو کارخانه تاکنون تعیین تکلیف شده و چهار کارخانه دیگری نیز به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

/پایان متن/