استاندار فارس، پراکنده‌کاری را مهم‌ترین مشکل در حوزه گردشگری استان بیان کرد و بر لزوم ایجاد انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط در جهت ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به گردشگران تاکید نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از اداره اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری سلامت استان، اظهار داشت: ایجاد انسجام مهم‌ترین عامل در بهبود وضعیت فعلی در حوزه جذب گردشگر با محوریت سلامت است.

او با اشاره به لزوم ایجاد بسته مناسب برای ارائه به گردشگران حوزه سلامت، عنوان کرد: ارائه خدمات درمانی با کیفیت مطلوب و آبرومند و هزینه مناسب و همچنین کیفیت و قیمت منطقی دارو، ارائه بسته گردشگری زیارتی، طبیعی و تاریخی در کنار هم می‌تواند گام مثبتی برای جذب گردشگر باشد؛ چراکه گردشگران خود بهترین مبلغ برای ما خواهند بود.

استاندار فارس، توجه به کیفیت را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: اگر قیمت و کیفیت خدمات مطلوب باشد، قطعا تعداد پروازها نیز بیشتر خواهد شد و تعداد مراجعه بیماران کشورهای دیگر نیز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طبق برآورد صورت گرفته، کشورهای حاشیه خلیج فارس که ساکنان آن عمدتا ایرانی هستند، طی یک سال پنج میلیارد دلار در خارج از کشور خود شامل آمریکا و اروپا هزینه کرده‌اند، در این راستا اگر پنج درصد این آمار را بتوانیم به سمت استان فارس جذب کنیم، عدد بزرگی به دست خواهد آمد.

نماینده عالی دولت در فارس، ضمن گلایه از برخی اتفاقات ناخوشایند از سوی برخی مراکز درمانی، داروخانه‌ ها و حتی سیستم حمل‌ونقل اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که وقتی بیمار خارجی مراجعه می‌کند قیمت درمان و دارو را برایش چندبرابر لحاظ می‌کنند و یا قیمت حمل و نقل را افزایش می‌دهند و حتی در مورد اسکان هم نرخ بالا طلب می‌کنند، همچنین اسکان در مکان‌های نامناسب ضد تبلیغی برای ما خواهد شد‌.

وی با اشاره به وجود تبلیغات سیاه علیه کشور ایران در برخی کشورها گفت: در جلسه‌ای که بهترین جراح پیوند کبد دنیا را به شیراز دعوت کرده بودیم وی خود اذعان کرد که تصور نمی‌کردم شیراز چنین امکاناتی در حوزه پزشکی داشته باشد؛ لذا با توجه به تبلیغاتی که علیه ما در برخی کشورها وجود دارد باید بهتر و بیشتر به منظور افزایش کیفیت خدمات و امکانات تلاش کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه پزشکی، گفت: ما علی‌رغم تحریم‌ها به دستاوردهای خوبی به‌ویژه در حوزه پزشکی رسیده‌ایم و شاهد هستیم که از کشورهای خارجی برای انجام جراحی‌های مختلف به کشور و استان ما مراجعه می‌شود؛ بنابراین باید این دستاوردها را ارج نهاده و در راستای بهبود وضعیت قدم برداریم.

دکتر ایمانیه، با تاکید بر لزوم ارتقای فرودگاه شیراز و همچنین افزایش تعداد پروازها خاطرنشان کرد: اولین چیزی که به چشم یک توریست می‌آید بحث فرودگاه، سپس محل اسکان، بیمارستان‌ها و … است؛ لذا باید به این موارد و به‌ خصوص سیستم حمل و نقل توجه ویژه شده و نظارت جدی بر عملکرد این دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

استاندار فارس، بحث گیاهان دارویی، طبیعت زیبا، وجود امام‌زادگان واجب‌التعظیم و ابنیه تاریخی و فرهنگی را نیز مهم خواند و افزود: حضور توریست برای درمان در استان فرصت طلایی برای نشان دادن دیگر ظرفیت‌های شهر شیراز و استان فارس خواهد بود؛ بنابراین برنامه‌ریزی منسجم برای جذب بیشتر گردشگر ضروری است، بر این اساس معاون گردشگری و امور زائرین استانداری باید این قول را بدهند تا تعداد توریست‌های درمانی فارس در تیرماه ۱۴۰۱ بیشتر از استان‌های پیشرو کشور باشد.

تاخیر ده ساله در احداث دهکده سلامت از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای احداث این دهکده که رونق گردشگری سلامت استان را در پی خواهد داشت نزدیک به ده سال معطل مانده‌ایم؛ لذا تشکیل کمیته ویژه با محوریت استانداری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی جهت پیگیری این بحث باید در اولویت معاونت گردشگری استانداری قرار گیرد و در ادامه از همکاری دستگاه‌های خدماتی و امنیتی نیز بهره‌مند شود و در صورت نیاز مشکلات را با وزارت میراث فرهنگی در میان بگذارد تا هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم باشیم.

/پایان متن/