مدیرکل استاندارد استان فارس از افزایش ۱۰ درصدی بازرسی‌های فنی و نمونه برداری از تولیدات واحدهای تولیدی مختلف این استان به نسبت برنامه پیش‌بینی شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، مرتضی رهنما شنبه ۳۰ بهمن به خبرنگاران گفت: با توجه به بازرسی های سرزده و نمونه برداری های انجام شده کیفیت محصولات تولیدی استان قابل قبول است و مصرف کنندگان عزیز می‌توانند با اطمینان نسبت به مصرف کالاهای دارای علامت استاندارد اقدام کنند.

رهنما از مردم درخواست کرد هرگونه شکایتی را در خصوص تولیدات دارای استاندارد اجباری به این اداره کل منعکس کنند و گفت: راه ارتباطی مصرف کنندگان با اداره کل، سامانه رسیدگی به شکایات در سایت اداره کل استاندارد و همچنین شماره ۳۶۲۹۰۹۰۶ است.

او از افزایش ۱۰ درصدی بازرسی فنی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان نسبت به برنامه پیش بینی شده خبر داد و گفت: در ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۳۲۰۰ بازرسی سرزده از واحدهای تولیدی استان انجام و بیش از ۳۴۰۰ نمونه کالا نمونه برداری ودر آزمایشگاه‌ها، مورد آزمون قرار گرفته است.

رهنما با بیان اینکه تجهیزات تفریحی تله کابین مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا راه اندازی و بهره برداری از هرنوع تله کابین مستلزم دریافت پروانه استاندارد است، از صدور پروانه استاندارد برای تنها تله کابین مستقر در استان پس از بازرسی‌های فنی خبر داد و افزود: یکی از ظرفیت های گردشگری استان فارس مناطق کوهستانی و برفگیر استان است و بنابراین، سرمایه گذاری در این منطقه مورد تاکید همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول است.

او با یادآوری اینکه سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات تفریحی و ورزشی در منطقه کوهستانی و برفگیر شمالغرب فارس، یکی از زیرساخت‌های توسعه گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط است، ایجاد تله کابین در پیست اسکی سپیدان را در همین راستا توصیف و اضافه کرد: خوشبختانه تله کابین ۴ نفره منطقه سپیدان ایجاد شده و بعد از بررسی‌های دقیق کارشناسی و فنی و ایمنی، استاندارد آن تائید شده است.

مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به اینکه نوع کنترل تله کابین یاد شده، “پی.ال.سی” است، افزود: پروانه استاندارد صادره برای تله کابین سپیدان دارای اعتبار یکساله بوده و برای اطمینان از ایمنی آن بازرسی های ادواری و مراقبتی هر سه ماه یکبار در طول بازه زمانی بهره برداری انجام خواهد شد.

رهنما گفت: این تله کابین باید حداقل یک مسئول فنی و ۴ اپراتور داشته باشد و بهره بردار ملزم به استفاده از محورهای ساخته شده با برچسب تایید شرکت بازرسی استاندارد بوده و همچنین ملزم به رعایت دستورالعمل های بهره برداری سرویس و نگهداری، تعمیرات اصولی و استفاده از افراد مجاز در طرح تخلیه اضطراری خواهد بود.

مدیر کل استاندارد فارس همچنین از پلمپ ۱۵ واحد تولیدی متخلف در زمینه مصالح ساختمانی خبر داد و گفت : تمکین نکردن مدیران این واحدهای تولیدی به قوانین استاندارد و عدم توجه به اخطارهای اداره کل استاندارد مبنی بر دریافت پروانه استاندارد منجر به حکم قضایی پلمپ این واحدها شده است.