نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و علی رسولیان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با همراهی محسن علیزاده نماینده مردم شریف شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس، حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس ،کیومرث همتی فرماندار بیضا و مدیران کل و مدیران شهرستانی در بازدید ازشهرک صنعتی دارویی در حال ساخت بیضا بازدید و مسایل و مشکلات زیرساختی این شهرک‌ بررسی و تصمیمات عملیاتی در تسریع زیرساخت ها و حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و دارویی اتخاذ شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و علی رسولیان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با همراهی محسن علیزاده نماینده مردم شریف شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس ، حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فلرس ،کیومرث همتی فرماندار بیضا و مدیران کل و مدیران شهرستانی در بازدید ازشهرک صنعتی دارویی در حال ساخت بیضا بازدید و مسایل و مشکلات زیرساختی این شهرک‌ بررسی و تصمیمات عملیاتی در تسریع زیرساخت ها و حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و دارویی اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه شهرک صنعتی دارویی بیضا از مصوبات هیئت دولت است گفت: زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ایجاد شده است که ۲۰۰ هکتار در دست توسعه و قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ هکتار را دارد.

حمید رضا ایزدی افزود: در این شهرک صنعتی دارویی بیش از ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی مستقر که افزون بر ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجادخواهد شد.

ایزدی اضافه کرد: رویکرد و اهداف ایجاد شهرک صنعتی دارویی ، استقرار صنایع دارویی ؛ تجهیزات پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی و سایر صنایع مرتبط است.

ایزدی تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی دارویی با توجه با پتانسیلها و ظرفیتهای منطقه ای از جمله دانشگاههای شیراز و علوم پزشکی وسایر مراکز علنی و صنایع دارویی و وابسته ضرورت احداث دراین منطقه را دارد.

وی با اشاره به اهمیت سیستم حمل ونقل ریلی ، جاده ای و هوایی در توسعه صادرات تولیدات دارویی و گیاهی اظهار داشت: از جمله مزیت های این شهرک نزدیکی به شیرازمرکز استان فارس، آزاد راه شیراز ، اصفهان ، راه آهن و فرودگاه شیراز و سایر استانهای همجوار است‌.

/پایان متن/