رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰، به اتفاق محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس به منظور حمایت از واحدهای صنعتی از مجتمع صنعتی فراسان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، این بازدید با حضور حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، محسن علیزاده نماینده مردم شریف شهرستان‌های سپیدان و بیضاء، حسن همتی، فرماندار شهرستان سپیدان و تعدادی از مدیران ذیربط دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی حضور داشتند، استاندار فارس از بخش‌های مختلف مجتمع صنعتی شرکت فراسان تولیدکننده لوله و اتصالات فایبرگلاس سازنده بهترین لوله‌های GRP و بزرگترین مركز تحقیقات این لوله‌ها در سطح كشور از جمله آزمایشگاه شیمیایی، بخش آزمایش‌هایی استقامت، حرارت، فشردگی و خوردگی این كارخانه در بخش هماشهر سپیدان و شهرک صنعتی غیردولتی کامپوزیت سازه ماندگار و واحدهای زیر مجموعه فراپیشتاز هونام تولیدکننده واشر و قطعات لاستیکی، کارخانه درحال احداث فراپایه دالین تولید کننده لوله‌های GRP بازدید و ضمن بررسی توانمدی‌ها، مسائل و مشکلات را بررسی و تصمیمات اجرایی اتخاذ گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه این بازدید با اشاره به سابقه‌ فعالیت و تولیدات مجتمع صنعتی فراسان، گفت:  در این مجتمع تولیدی كه دارای بزرگ‌ترین مركز تحقیقات لوله‌های GRP خاورمیانه است، چندین خط تولید با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا
فعال است و محصولات آن درصد بالایی از نیاز كشور به لوله های GRP را مرتفع می‌سازد. همچنانکه در بحث‌های تولیدی یکی از واحدهای تولیدی منحصر به فرد در دنیاست.

وی به تقویت واحدهای تولیدی صنعتی و نقش آن‌ها در ایجاد اشتغال برای جوانان استان تاکید کرد و افزود: تسهیل و رفع موانع تولید برای صنعتگران استان توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

رئیس سازمان صمت با اشاره به اینکه بازدیدها در راستای گره‌گشایی از صنعت و تولید انجام می‌شود،
اظهار داشت: بازدید از واحد‌های تولیدی استان بسیار تاثیرگذار است و اگر تنها گره مشکلی از یکی از واحد‌های تولیدی و یا یک کارگر در خلال این مهم باز شود، بسیار ارزشمند است.

ایزدی در پایان بیان داشت: به‌روزرسانی شرایط تولید، تقویت بخش صادرات، روان‌سازی امور، تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش از مهمترین مواردی است که با انجام آن‌ها می‌توان به رشد تولید و اقتصاد کمک کرد.

شایان ذکر است در طی این بازدید و در جلسه‌ای از خطوط تولید در کارخانه‌ توضیحاتی در خصوص چگونگی ساخت و کیفیت بالای محصولات تولیدی از طرف مدیران کارخانه ارائه شد.

مجتمع کارخانجات صنعتی  فراسان متشکل از ۲۰ شرکت تحت مدیریت واحدهای تولیدی خدماتی، خدمات فنی مهندسی از جمله کارخانه تولید لوله های GRP با قطرهای مختلف، کارخانه تولید لاستیک فرارآب، کارخانه تولید تجهیزات و دستگاه های فرابرد و همچنین کارخانه فراپل تولید رزین و کارخانه فراتک تولید انواع اتصالات GRP، همچنین واحدصنعتی فراپاکس بزرگترین تولید کننده مخزن، اتصالات و تجهیزات کامپوریتی که توانسته است اشتغالی بالغ بر ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد نماید.