مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سرانه ورزشی دانش آموزان فارس 31 صدم متر مربع است که با میانگین سرانه ورزشی دانش آموزان کشور فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در نشست بر خط با اعضای شورای معاونین و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت ادارات آموزش و پرورش سراسر استان که باحضور ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی استان بالغ بر ۹۰۸ هزار نفر می باشد افزود: فارس با فعالیت ۵۹ اداره آموزش و پرورش در سراسر استان بزرگترین آموزش و پرورش کشور به لحاظ تعداد مناطق آموزشی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه از حیث جمعیت دانش آموزی نیز فارس سومین استان پرجمعیت کشور است افزود: در فارس ۳۳ هزار و ۹۱۰ کلاس درس در ۶ هزار و ۷۱۰ مدرسه وجود دارد.
عسکری گفت: در چند سال اخیر برنامه های خوبی در راستای مبارزه با کرونا در حوزه تربیت بدنی و سلامت صورت گرفته است که باید از متولیان این امر قدردانی کرد.

وی گفت: با تلاش های دولت و مجلس امیدواریم عدالت تربیتی با رسیدگی و توجهات لازم به مناطق محروم و کمتر برخوردار برقرار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در دوران کرونا خسارات زیادی در حوزه تربیت بدنی و زیستی به دانش آموزان وارد شده است گفت: از همین الان باید به فکر اسیب های جسمی دوران کرونا و پساکرونا باشیم و فضای ورزشی مدارس را برای استفاده دانش آموزان تجهیز کنیم.

عسکری گفت: خوشبختانه فرهنگیان فارسی با استقبال بیش از ۹۵ درصدی از واکسیناسیون در دوز اول و دوم نقش پررنگی در تشویق خانواده ها و دانش آموزان برای دریافت واکسن ایفا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۹۶ درصد از دانش آموزان فارسی نیز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و در دوز دوم نیز ۸۹ واکسینه شدند.
وی گفت: آموزش و پرورش فارس با کمبود بیش از ۷۴۰ دبیر تربیت بدنی مواجه است که انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش در این راستا همکاری های لازم را انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همچنین در استان نیازمند ۷۵۰ مراقب سلامت هستیم تا در کنار دبیران تربیت بدنی اهداف حوزه زیستی و تربیت بدنی را به خوبی تحقق بخشند.

گفتنی است در این نشست صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت و محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.