سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اینکه، یکی از مهمترین رسالت‌های این اداره کل، امور جوانان است، جوانان را سرمایه اصلی و مهم حال و آینده کشور و توجه به آنان را راهبردی ضروری و مد نظر دولت سیزدهم دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از پگاه خبر، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اینکه، یکی از مهمترین رسالت‌های این اداره کل، امور جوانان است، جوانان را سرمایه اصلی و مهم حال و آینده کشور و توجه به آنان را راهبردی ضروری و مد نظر دولت سیزدهم دانست.

حیدر صفرپور در آیین معارفه سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس، با اشاره به بیانیه گام دوم و تاکید مقام معظم رهبری بر محور قرار داشتن جوانان، گفت: در چهلواره دوم انقلاب شاهد بازنشستگی بانیان نظام اسلامی هستیم و نسل کنونی به عنوان وارثان اصلی این انقلاب و نظام باید پرچم‌دار و پیشرو باشند.

صفرپور با یادآوری اینکه برنامه ریزی در حوزه جوان باید مبتنی بر بیانیه گام دوم باشد، توجه جدی به حفظ، ایجاد و توسعه سمن‌ها، خیریه‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی، تعامل بین دستگاهی قوی و .. را از مهمترین رویکردها در حوزه فرهنگی و جوانان دانست.

او سه مولفه اشتغال، ازدواج و مسکن را از اهم شاخصه های حوزه جوانان بر شمرد و گفت: برای این مهم نیازمند تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف خواهیم داشت.

صفر پور با بیان اینکه پیوست فرهنگی در حوزه ورزش از اهداف مورد تاکید محسوب می‌شود، گفت: برای آنکه جوانان ورزشکار ایران در سطوح مختلف الگویی برای معرفی کشور باشد، نیازمند پیوست فرهنگی فعالیت‌های ورزشی به ویژه در بخش ورزش قهرمانی داریم.

سرپرست ورزش و جوانان فارس، گفت: از دیگر نکات مهمی که هم حائز اهمیت بوده و هم مشخصا یک رکن اصلی مشخصاً در استان فارس و شهر شیراز برای ما به عنوان یک وجه کاملا متمایز با سایر استان‌های کشور مدنظر قرار می‌گیرد معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) است.

او حرم سوم را یک پتانسیل مهم برای فارس و شیراز برشمرد و بهره‌گیری از این ظرفیت در حوزه فرهنگی را خواستار شد و با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه جوانان و سمن‌های فارس طی سال‌های گذشته، جایگاه استان در کشور را بالا توصیف و بر لزوم حفظ و ارتقاء آن تاکید کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان فارس اداره کل ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: شناسایی، پرورش و حمایت نخبگان جوان حلقه مفقوده حل مشکلات امروز جامعه است.

محمدمهدی سرفرازشکوهی با بیان اینکه بین ۲ حوزه فرهنگ و جوانان، جدایی نیست، گفت: فرهنگ خمیرمایه زندگی در تعالی بشری و جوانی قوه محرکه فصل حرکت و پویایی شادابی انسان است و همراهی این دو حوزه حسن است.

او فارس را ایران کوچک به لحاظ خصوصیت‌های جغرافیایی، فرهنگی و … دانست و اهمیت توجه و دقت به این موضوع را یادآور شد و تاکید کرد که شناسایی، پردازش و پرورش نیروها و حمایت از استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف، حلقه مفقوده برای رفع مشکلات کنونی جامعه است.

شکوهی راه اندازی شبکه شناخت پردازش و حمایت برون دستگاهی از جوانان نخبه استان با همراهی دستگاه‌های اجرایی را از برنامه‌های مد نظر در این حوزه دانست و گفت: یکی از مشکلات عمده ای که امروز با آن مواجه هستیم عدم شناسایی و حمایت شایستگان نخبگان در سطح کشور است.

این مقام مسئول گفت: سازمان های مردم نهاد در استان فارس نیازمند بازنمایی و حمایت مجدد است، از حداکثر پتانسیل این تشکل‌ها و نهادهای مردمی استفاده و در راستای تقویت آنها در سراسر فارس تلاش خواهد شد.

/پایان متن/