معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امکان استفاده رایگان اولیا دانش آموزان از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش از هفته آینده در راستای اجرای برنامه های تحولی در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکاربه نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، صادق ستاری فرد در حاشیه افتتاح طرح های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: این طرح در راستای بسط عدالت تربیتی و خانواده محور شدن برنامه ها اجرا خواهد شد و دانش آموزان دختر به همراه مادرانشان در روزهای پنج شنبه و دانش آموزان پسر با پدرانشان در روزهای جمعه می توانند از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در اصل ۳ و ۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر تربیت بدنی رایگان و خانواده محور شدن همه برنامه ها تاکید شده است.
ستاری فرد گفت: همچنین در هدفهای عملیاتی ۴ و ۶ سند تحول بنیادین نیز بر ضرورت اجرای طرح فوق تاکید شده است.
وی گفت: سرانه ورزشی دانش آموزان از حیث فضای سرپوشیده، فضای رو باز و فضای درون مدرسه ای و برون مدرسه ای وضعیت خوبی ندارد و در این راستا برنامه داریم این سرانه را به خصوص در حوزه درون مدرسه ای افزایش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه ورزشی کل کشور ۷ دهم متر مربع است که سرانه ورزشی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش با احتساب فضاهای روباز ۳ دهم متر مربع و بدون احتساب آن ۲۳ صدم مترمربع است.
ستاری فرد گفت: در کنار افزایش سرانه ورزشی دانش آموزی به دنبال ارتقا بهره وری اماکن ورزشی و بهرمندی احاد جامعه از این اماکن هستیم.

وی گفت: بهینه سازی و متناسب سازی فضاهای ورزشی مدرسه از محل اعتبارات پیش بینی شده با اولویت مدارس دخترانه و پرجمعیت و مناطق کمتر برخوردار و محروم با مشارکت خیرین و مردم از دیگر برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنار همگانی شدن ورزش در مدارس و اتخاذ رویکرد تربیتی ورزش مدارس باید نسبت به هدایت ورزشی و استعدادیابی دانش آموزان در ورزشهای قهرمانی و ملی نیز برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

ستاری فرد گفت: آکادمی ملی و پایگاه قهرمانی ورزش دانش آموزی مبتنی بر آمایش سرزمینی و منطقه ای را به زودی در کشور راه اندازی خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان مراسم پروژه های مجموعه ورزشی شهید محمد کاظم فرارویی ناحیه سه شیراز شامل ۲ زمین چمن مصنوعی با مساحت هرکدام ۸۰۰ متر مربع، زمین فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی به مساحت ۸۰۰ متر مربع، سالن تخصصی کشتی با زیر بنا ۱۳۰ متر مربع و پیست اسکیت مجموعا با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین دومین کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور و اولین در فارس در آموزشگاه استثنایی نصر با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون ریال افتتاح شد.

/پایان متن/