رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اهمیت ارتقای ارزش افزوده بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت های صادراتی، گفت: در این راستا ایجاد پایانه صادراتی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در بازدید از محل احداث پایانه صادراتی فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز که همراه با رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، تصریح کرد: پایانه صادراتی یکی از ظرفیت‌هایی است که به صادرات محصولات کشاورزی به خارج از استان و یا حتی خارج از کشور کمک می کند.
وی با بیان اینکه در مجموعه مذکور چهار سردخانه با ظرفیت شصت هزار تن مستقر می شود، بیان کرد: این مجموعه مشتمل بر یک سری باراندازهایی است که خطوط هشتاد کانتینر همزمان می‌تواند در آن مستقر شود.

دهقان پور با اشاره به طراحی صنایع تبدیلی تکمیلی در پایانه مذکور، اظهار کرد: پیش بینی می شود روزانه دو هزارتن محصول کشاورزی بارگیری و به بازارهای صادراتی ارسال شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: این استان با ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتن تولیدات کشاورزی به دلیل اقلیم مطلوب دارای مزیت های بسیاری زیادی است.

/پایا متن/