محمد فرخ زاده به تقویت اشتغال خرد در حوزه گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: کادریابی، کادرسازی، به کارگیری و نگهداری نیروی انسانی در حوزه گردشگری با هدف استفاده همه ظرفیت‌های مردمی باید انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی شورای شهر، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با سرهنگ قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی استان فارس با تقدیر از فعالیت‌های موثر بسیج در حوزه‌های مختلف گفت: امیدواریم با تجمیع ظرفیت بسیج سازندگی و ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری بتوان اتفاقات خوبی را در شهر رقم زد.

محمد فرخ زاده به تقویت اشتغال خرد در حوزه گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: کادریابی، کادرسازی، به کارگیری و نگهداری نیروی انسانی در حوزه گردشگری با هدف استفاده همه ظرفیت‌های مردمی باید انجام گیرد.

وی به تقویت بخش صادرات و ایجاد نمایشگاه محصولات ایرانی در سایر کشورها، تبدیل سرمایه‌های خرد به سرمایه کلان با ایجاد تعاونی‌ها و تعریف روستاهای هدف گردشگری و تقویت زیرساخت‌های لازم در این مناطق تاکید کرد.

وی افزود: توجه به روستاهای هدف گردشگری ضمن رونق روستاها، موجب کاهش و معکوس شدن نرخ مهاجرت و ایجاد اشتغال مولد و تغییر سطح دهک‌ها از کم برخوردار به برخوردار و رفع تبعیض خواهد شد. علاوه بر آن تولید محصولات ارگانیک و بومی غذایی و هزینه کرد گردشگران نیز باعث رونق و سلامت جامعه خواهد شد.

سرهنگ قزل سفلی نیر با تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی خاطر نشان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی با تمام توان و ظرفیت در کنار دولت هستیم.

وی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی در حوزه عمرانی و فراهم کردن زیرساخت‌های اشتغال افزود: تلاش داریم بازوی دولت باشیم و با کم کردن هزینه‌ها، کیفیت کار را بالا ببریم.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به هفت هزار طرح نیمه تمام در کشور، بیان کرد: حجم درخواست‌ها بیش از ظرفیت نیروی انسانی موجود ماست.

وی با بیان این نکته که برای بهبود وضعیت کشور باید کارهای ریشه‌ای انجام داد، اظهار داشت: شناسایی محصولات مزیت‌دار هر منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی کوچک، حمایت از کارآفرینان، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی، آموزش تسهیلگران و هدایتگران شغلی از مواردی است که انجام پذیرفته و با این تدابیر بعضی از روستاها به روستای بدون بیکار تبدیل شده‌اند و مهاجرت معکوس به آنها آغاز شده است.

وی در پایان با تقدیر از سیاستگذاری‌های موثر پیشنهادی در کمیسیون گردشگری و زیارت از حمایت بسیج سازندگی در این مسیر خبر داد و گفت: امیدواریم با هم‌افزایی در بحث شناسایی ظرفیت‌های روستاهای هدف گردشگری، شناخت افراد شاخص روستاها در بحث تولید محصولات و کمک به آنها در اخذ مجوزها، بازاریابی و برندسازی و ایجاد غرفه‌های دائمی فروش محصولات خانگی، بتوان گام‌های موثری در این زمینه برداشت.

/پایان متن/