همزمان با ايام الله دهه پرفروغ فجر و سالروز پيروزي اتقلاب اسلامي رئيس كل دادگستري استان فارس از بخشش كريمانه اوليای دم و رهايي محكوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی و اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان کوه چنار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه با اخذ رضایت از اولیای دم، ۶۰ فقره قصاص در استان به مصالحه ختم شده است، گفت: در سال جاری تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص نفس و استفاده هر چه بیشتر از هسته های جهادی و مصلحین قرآنی در امر سازش در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمين سيدكاظم موسوي در تشریح این پرونده گفت: حدود ۸ سال پيش در شهرستان کوه چنار در پي بروز اختلاف مالي بين دو تن درگيري و نزاع رخ داد که در نهايت جواني جان خود را از دست مي دهد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: با تلاش مجدانه رئيس حوزه و اعضاي شعبه شوراي حل اختلاف کوه چنار و غالب بودن فرهنگ عشيره اي. در اين منطقه با بهره گيري از ظرفيت ريش سفيدان منطقه و برگزاري جلسات متعدد با خانواده ي اولياي دم، در نهایت رضايت اولياء دم اخذ و رضايت آنان نسبت به محكوم پرونده حاصل گرديد.

وی با قدردانی از اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف خاطر نشان کرد : بی شک، تلاش بی شائبه و شبانه روزی در جهت مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد.
اين مقام قضايي استان تصريح كرد؛ این امر از مهمترين دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا وکارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

/پابان متن/