سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، گفت: در مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان ها و استان از بانوان همکار در مناصب مدیریتی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، مجتبی دهقان پور در مراسم معارفه صدیقه مویدی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بیضا تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این رویه را در بخش مختلف سازمان تسری بدهیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان بیضا قابلیت ها و مزیت های خوبی در عرصه کشاورزی دارد، ابراز کرد: ما با یکسری چالش‌ها و کمبودهایی مواجه هستیم اما اهتمام خود را برای برآورده کردن نیازهای این شهرستان به لحاظ لجستیکی، سخت افزاری و نیروی انسانی در حد توان معطوف می داریم.
دهقان پور با اشاره به ظرفیت های شهرستان بیضا در توسعه گلخانه ها اظهار کرد: سعی کنید کارها را با مردم، به وسیله مردم و برای مردم انجام دهید که همان رویکرد مشارکتی در جهاد کشاورزی است.
به اعتقاد او شهرستان بیضا با وجود تولید کنندگان بسیار پر تلاش بخش کشاورزی به عنوان یک مزیت، قابلیت های منحصر به فردی دارد از این رو باید از این فرصت‌ها استفاده و در این بخش یک تحول و نوآوری را اجرایی و پیاده سازی کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر لزوم پیاده سازی سیاست‌ های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان ها بیان کرد: نوآوری‌های فنی و فن‌آورانه حوزه کشاورزی را باید در مزارع دنبال کرد.
وی به ضرورت راه اندازی سایت های الگویی نیز اشاره و اضافه کرد: برخی فعالیت های بخش کشاورزی در برخی مناطق به طور مثال پرورش ماهیان خاویاری در نگاه اول ناممکن به نظر می رسد اما با استفاده از فناوری این امکان میسر شده و از سود آوری و ارز آوری خوبی برخوردار است؛ اینگونه مزارع می‌تواند به عنوان سایت های الگویی برای سایر تولید کنندگان تسری یابد.

/پایان متن/