مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نیروی انسانی مهم ترین محور برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است که دانش آموزان نقش مهمی در این امر خواهند داشت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در آیین اختتامیه جشنواره استانی کوثر ویژه مدارس تمدن سازان اسلامی استان در شیراز گفت: نیروی انسانی مهم ترین محور برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است که دانش آموزان نقش مهمی در این امر خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی با تبیین انقلاب توانست به سمت جهانی سازی گفتمان مقاومت حرکت کند پس باید با الگو گیری از ایشان با راهبردی دقیق، به سمت تمدن سازی حرکت کنیم.

عسکری افزود: تصحیح فرایندها در بخش هایی میتواند در ساختن تمدن نوین اسلامی موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با توجه به ۴ محور تربیتی معلم تمدن ساز، مدرسه تمدن ساز، دانش آموز تمدن ساز و اولیای تمدن ساز می توانیم با سرعت به سمت شکل گیری تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

عسکری ضمن اشاره به جشنواره گفت: از نقاط قوت این جشنواره توجه به قرآن و معنویت، مهارت، فرهنگ و اولیا بود که این نگاه همه جانبه گامی در اجرایی شدن سندتحول بنیادین می باشد.

عسکری ضمن اشاره به مدارس تمدن سازان گفت: این مدارس با نگاه به افق آینده ی اسلام درحال انجام فعالیت هایی است که می تواند رویکرد فرهنگی تمدنی را به سمت اهداف عالیه پیش‌ ببرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: تمامی مجموعه ها به آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به فعالیت ها یاری رسانی کنند.

سردار بوعلی ضمن اشاره به مجموعه ی سپاه گفت: اعلام می داریم که ظرفیت های موجود سپاه را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم.

بوعلی با اشاره به اولویت های موسسه آموزشی کوثر گفت: این موسسات باید تلاش کنند تا در زمینه ی تربیتی و آموزشی بخوبی ایفای نقش کنند.

خاطر نشان میشود: جشنواره استانی کوثر ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و مادران دانش اموزان مدارس تمدن سازان اسلامی استان در رشته‌های: فرهنگی، قرانی و مهارتی و از اذرماه سال جاری برگزار شد و در پایان مراسم امروز از برگزیده این جشنواره تقدیر شد.