نایب رییس کمیسیون محرومیت زدایی گفت: حمایت از بازارچه‌ها و نمایشگاه دست ساخته های صنایع دستی و هنری در سطح شهر از سیاست های مهم شورا و شهرداری است در توجه به اقشار کم برخوردار و عاملی اصلی در ایجاد حرکت های اقتصادی در مقیاس کسب و کارهای خانوادگی و کوچک می باشد‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی شورای شهر، محمد فرخ‌زاده رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: سیاست شورای شهر خصوصا کمیسیون گرشگری و زیارت در سالی که به نام پشتیبانی و رفع موانع نامگذاری شده، این است که از مسائل کارآفرینی و خوداشتغالی حمایت کند.

وی گفت: مدیریت شهری یکی از تسهیل گران حمایت از اشتغال مولد، کارآفرینی و حمایت از اقشار متوسط به پایین و تاثیر گذار در ارتقا ظرفیت های تولید ناخالص داخلی در سطح کشور می باشد.

نایب رییس کمیسیون محرومیت زدایی افزود: حمایت از بازارچه‌ها و نمایشگاه دست ساخته های صنایع دستی و هنری در سطح شهر از سیاست های مهم شورا و شهرداری است در توجه به اقشار کم برخوردار و عاملی اصلی در ایجاد حرکت های اقتصادی در مقیاس کسب و کارهای خانوادگی و کوچک می باشد‌.

فرخ‌زاده ادامه داد: این رویدادها باعث معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی و هنرهای دارای قدمت و برخی از دست ساخته های هنر معاصر می گردد که لازمه پیوستگی بین نسلی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این نمایشگاه نقش مشوق برای قرار گرفتن محصولات فرهنگی و هنری در سبد خانوار محسوب می شوند و از طرفی این خیل عظیمی از هنرمندان را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد؛ به این معنی که وقتی از دست‌ساخت‌ها و صنایع هنر حمایت شود، طبیعتا عده‌ای علاقه‌مند به فراگیری آموزش و ورود به این عرصه می‌شوند.

وی معتقد است که جذب گردشگر، چه داخلی و چه خارجی، و عرضه فرهنگ به سایر مردم، از دیگر مواردی است که می‌توان از بازارچه‌ها انتظار داشت که نشان‌دهنده قدمت، فرهنگ، آداب و رسوم و سنن ماست و می‌تواند نقش به‌سزایی در مبادله مسائل فرهنگی میان مردم و کارکرد‌های اجتماعی داشته باشد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه برای شکل‌ گیری این بازارچه‌ها زحمت‌های زیادی کشیده شده، تصریح کرد: پس از صحبت با غرفه داران رضایتمندی خوبی از لحاظ امکانات و امنیت قابل توجه بود ولیکن غرفه‌داران نیازمند تبلیغ بیشتر بوده و انتظار دارند به مناسبت دهه فجر، جشنی در این مکان برگزار شود تا با آمدن شهروندان، مردم غرفه‌ها و صنایع دستی را ببینند و معرفی بیشتری به مردم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، در طول سال بازارچه‌های متعددی در شیراز و در قالب هفته های گردشگری و صنایع دستی در سایر استانها برگزار شود .

/پایان متن/