مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با تأکید بر پرهیز از یأس و شتابزدگی در تولید علم گفت: انقلاب اسلامی متأثر از مکتب ناب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی استان، سعید یوسفی امروز در ویژه برنامه بزرگداشت دهه مبارک فجر در جمع دانشجویان دانشگاه های جهرم اظهار داشت: هرملتی برای حفظ استقلال و امنیت ملی خود، نیازمند قدرت در عرصه بین المللی است و انقلاب اسلامی ملت ایران نیاز ما را به اقتدار دوچندان کرده چراکه از طرفی ما عهده دار عرضه معارف اسلامی در سطح دنیا هستیم که نیازمند اقتدار است و از طرف دیگر به سبب انقلاب اسلامی، در کانون تهدید قدرت های سلطه گر قرار گرفته ایم و برای مقاومت نیاز به قدرت داریم.

وی افزود: مبنای قدرت در دنیای امروز، پیشتازی در عرصه تولید علم بوده و این موضوع، کسب و تولید علم را برای ما ضروری کرده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه برای تولید علم باید از یأس و شتابزدگی پرهیز کرد ادامه داد: ملت ایران هم از نظر سابقه فرهنگی، تاریخی، استعداد و هوش و هم از نظر بهره مندی از نسلی جوان و بانشاط، توانایی پیشتازی در عرصه تولید علم را دارد.

یوسفی با بیان اینکه تبیین دقیق تأثیر اسلام در علوم و نحوه این تأثیر، نیازمند طرح مباحث دقیق دین شناسی و علم شناسی است اضافه کرد: انقلاب اسلامی، قبل از اینکه یک حرکت سیاسی، اقتصادی یا یک حرکت اجتماعی باشد، یک حرکت فرهنگی بوده چراکه متأثر از مکتب ناب اسلامی است.

وی با اشاره به عنصر جهاد در شکل گیری و تکامل انقلاب اسلامی گفت: جهاد با طاغوت، جهاد سازندگی، جهاد دفاعی، جهاد فرهنگی، جهاد برای عدالت، جهاد علمی، جهاد اقتصادی، جهاد تبیین و… از مظاهر پیوند ذاتی انقلاب اسلامی و مفهوم جهاد است.

 

/ پایان متن/