رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح طرح های کشاورزی شهرستان اقلید همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور گفت: یکی از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی استان فارس در این شهرستان گشایش یافت.

وی با بیان اینکه گلخانه مذکور در سطح دو هکتار در روستای تنگ براق احداث شده است، ابراز کرد: این گلخانه هوشمند، مکانیزه، مجهز و استاندارد مدیریت می شود که سیستم گرمایشی از کف است و وضعیت تولید مطلوبی دارد.

به گفته دهقان پور؛ یک واحد پرورش مرغ تخمگذار ۳۶۰ هزار قطعه ای از دیگر پروژه های کشاورزی است که در فاز اول به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: پروژه بعدی افتتاح سردخانه نگهداری مواد غذایی و میوه با ظرفیت ۱۵۰۰ تن و همچنین واحد پرورش قارچ به میزان ۶۶۰ تن در وسعتی بالغ بر ۴۵۰۰ مترمربع است.

دهقان پور با بیان اینکه افتتاح پروژه های کشاورزی نشان دهنده تلاش تولید کنندگان برای دستیابی به امنیت غذایی و خود اتکایی در تامین محصولات کشاورزی است، ابراز کرد: جا دارد از توجه استاندار فارس که دغدغه تولید و رفاه تولید کنندگان را دارند و همچنین همت تولید کنندگان، تشکل ها، کارشناسان و محققین قدر دانی کنم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: امروز از زبان معاون سیاسی امنیتی استاندار این جمله را شنیدیم که قرار است استان فارس بتواند از طریق خطوطی که در اختیار آن قرار می گیرد به بازارهای هدف صادراتی حوزه خلیج فارس دست یابد، این موضوع جای مسرت و خوشبختی دارد.

 

/پایان متن/