رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به استانهای جنوب کشور سفر و به بررسی مسائل کشاورزان پرداخت.

 

به گزارش پایگاه خبری عصرکار،  به نقل از دفتر نماینده مجلس، کنگره بیولوژیک محصولات کشاورزی با حضور محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی مجلس، دکتر اعظمی عضو هیئت رئیسه این کمیسیون، معاون استاندار خوزستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، افتتاح شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از نهاده‌های دامی بندر امام خمینی بازدید کرد و گفت: میزان و انباشت محصولات نهاده‌های دامی بررسی و مصوب شد امور پشتیبانی دام و استانداری خوزستان، بندر امام خمینی و گمرک به صورت روزانه میزان نهاده‌ها را به کمیسیون کشاورزی گزارش دهند.

عسکری تاکید کرد: وزارت بهداشت موظف به تامین و تجهیزات بهداشتی محصولات کشاورزی است تا از دپو شدن محصولات جلوگیری و هرچه سریع تر به بازار عرضه شود.

عسکری خاطرنشان کرد: در بازدید که قبلا از این انبار داشتیم، شاهد افزایش نهاده های دامی و افزایش میزان حمل و نقل و دپوی محصولات بودیم که طبق دستورعمل قبل حل و محصولات به موقع به کشاورزان رسیده و در بازار عرضه شده است.

وی با اشاره به سفر بندرعباس بیان کرد: در سفر هرمزگان از بندر شهید رجایی هرمزگان بازدید شد. ۱۳٠هزار تن برنج وارداتی ذخیره داشتیم که این محصولات در ماه‌های مبارکی که در پیش رو داریم عرضه می‌شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: دولت مکلف است ۲۰۰هزارتن برنج وارد کند تا مردم دچار کمبود برنج نشوند.

عسکری در خصوص سفر کرمان اظهار داشت: در کرمان جهت رفع نگرانی کشاورزان سیب زمینی کار با با آنها جلسه ای داشتیم و به کشاورزان قول دادیم که در کشت سیب زمینی ضرر نمیکنند و در قیمتی که دولت از آنها خریداری میکند منفعت کشاورزان در نظر گرفته شود. و برخورد جدی با واردات سیب زمینی صورت گیرد.

 

/پایان متن/