مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: هم زمان با فرا رسیدن چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی، ۱۸ طرح آبرسانی شهری و روستایی در این استان به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۸ طرح و پروژه  آبرسانی در ۸ شهرستان این استان رقم خورده است، با گشایش یا آغاز عملیات اجرایی این طرح ها و پروژه های آبرسانی که اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است، جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس افزود: شرکت آبفا استان فارس به مناسبت این ایام از ۵ حلقه چاه آب شرب، بیش از ۴۱ هزار  متر خط انتقال آب، ۲۷ هزار  متر اصلاح یا توسعه   شبکه  توزیع آب، ۶ هزار ۸۰۰ متر خط انتقال برق، ۶ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و یک باب ایستگاه تقویت فشار در شهرستانهای اوز، داراب، جهرم، لارستان، لامرد، خرمبید، نی ریز و بیضا بهره برداری یا عملیات اجرایی آن را آغاز  کرد.

صادق پور در آیین بهره برداری از طرح های آب و فاضلاب در شهرستان داراب هم گفت: طی سالیان گذشته اجرای طرح های آبرسانی شهری و روستایی جریان داشته است و پیش از این نیز طرح های مختلف آبرسانی در شهرها و روستاهای شهرستان داراب، به ویژه روستای اعراب چگینی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز به دلیل عدم تطابق عرضه و تقاضای آب، دیگر جست و جوی منابع آب جدید، نه از نظر جغرافیایی در دسترس است و نه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و تنها راه برون رفت از بحران کم آبی  اجرای طرح های مدیریت مصرف آب  است بی تردید باید در اندیشه گسترش اقدامات فرهنگی در جامعه باشیم و با مدیریت مصرف و ترویج فرهنگ استفاده  بهینه از آب، منابع آب محدودمان را حفظ کنیم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به اینکه در ایام دهه  مبارک فجر ۱۵ طرح و پروژه ی آبرسانی در شهرستان های استان گشایش یافت و عملیات اجرایی ۳ طرح آبرسانی نیز آغاز شد، بیان داشت: شرکت آبفا استان فارس  ۳ طرح و پروژه  آبرسانی  شامل  طرح آبرسانی به مردم روستای اعراب چگینی، طرح آبرسانی به شهرک غدیر و پروژه   آبرسانی به جنوب شهر داراب را کلید زد.

/پایان متن/