رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از توزیع روغن در این استان از روز پنج شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از خبرنگار شمانیوز از شیراز، مجتبی دهقان پور در گفتگویی اختصاصی به شمانیوز گفت: از زمانی که احساس کردیم ممکن است کمبودی در زمینه روغن در فارس رخ دهد، رایزنی‌های متعددی با مسئولان ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی انجام شد و با پیگیری موثر استاندار محترم مقرر گردید ۲۶۵ تن روغن از بندر انزلی بارگیری و به استان فارس منتقل شود که پس از پالایش و بسته بندی، از روز پنج شنبه در سطح استان توزیع می گردد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این با پیگیری ایمانیه استاندار فارس و دکتر سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، ۳۰۰ تن روغن از کارخانه گوهردانه اراک تامین و روز سه شنبه بارگیری و به استان فارس منتقل می شود.

وی بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و پیگیری استاندار محترم و دستور مقام محترم عالی وزارت جهادکشاورزی، روغن به میزان لازم در استان توزیع و در دسترس همشهریان قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: ما در موضوع روغن پیش بینی های لازم را داشته ایم اما متاسفانه در استان امکانات ذخیره سازی نداریم و برای رفع این نقیصه به دنبال جلب توافق برای احداث مکانی با ظرفیت ۲۵ هزار تن برای ذخیره سازی روغن هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت موجودی روغن در گمرکات کشور مطلوب می باشد اظهار داشت: حدود ۱۲۰ هزار تن روغن وارداتی هم اکنون در گمرکات کشور وجود دارد که در چند روز آینده ترخیص و در استان های کشور توزیع می گردد.

/پایان متن/