به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار یه نقل اژ خبرگزاری ایلنا فارس، علی راستگو با بیان اینکه نادیده گرفتن سهم تامین اجتماعی توسط سازمان برنامه بودجه باعث می شود تا مشکلات متعددی برای بازنشستگان و کارگران ایجاد شود، گفت: ذکر این نکته ضروری است که سرمایه تامین اجتماعی از جیب کارگران و بازنشستگان تامین می‌شود. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار یه نقل اژ خبرگزاری ایلنا فارس، علی راستگو با بیان اینکه نادیده گرفتن سهم تامین اجتماعی توسط سازمان برنامه بودجه باعث می شود تا مشکلات متعددی برای بازنشستگان و کارگران ایجاد شود، گفت: ذکر این نکته ضروری است که سرمایه تامین اجتماعی از جیب کارگران و بازنشستگان تامین می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه متاسفانه دولت بودجه ای به سازمان تامین اجتماعی اختصاص نمی دهد افزود: میزان کل در آمد تامین اجتماعی حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت حقوق مستمری بگیران و زیر مجموعه ها ماهیانه مبلغی بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد از بانک قرض می کند و در نهایت این مهم سبب می شود که سازمان تامین اجتماعی سالیانه بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه کارگران بدهکار شود.

بی توجهی به تامین اجتماعی مشکلات بازنشستگان را تشدید می کند

این فعال کارگری با اشاره به اینکه افزایش حقوق‌ها و کمبود در سال آینده باعث می شود که بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکلات متعددی مواجه شوند، ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۴۵ درصد از جمعیت کشور زیر نظر سازمان تامین اجتماعی هستند بنابراین بی توجهی به این سازمان مشکلات متعددی را برای این قشر ایجاد می کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس متاسفانه دولت هنوز سه درصد از محل بیمه بیکاری را هنوز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است بیان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی اداره کل تامین اجتماعی در استان فارس حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از کارفرماها طلبکار است.

نمایندگان مجلس پاسخگوی مطالبات کارگران باشند

راستگو با اشاره به اینکه از نمایندگان فارس در مجلس انتظار داریم که پاسخ به حق کارگران را پرداخت کنند ادامه داد: در صورتی که نمایندگان نسبت به مشکلات و چالش‌های جامعه کارگری بی تفاوت باشند در آینده انتظار حمایت از این قشر را نداشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی رقمی بالغ بر حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است بیان کرد: در این شرایط بازنشستگان برای طلب حقوقشان باید به کی پناه ببرند.

این فعال کارگری با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگی به شمار می رود افزود: تصویب لایحه دو فوریتی مبنی بر ثبت و ضبط املاک کارفرماهای بدهکار به سازمان تامین احتماعی باعث بروز مشکلاتی می شود.

راستگو با بیان اینکه میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است گفت: دولت سالیانه بیش ۱۰۰ هزار میلیارد به سازمان تامین اجتماعی بدهکار می شود.

زمانی که بازنشستگان به حق‌شان نرسند با تن های نحیف به خیابان می آیند

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه در رابطه با تمام مشکلات با نمایندگان مجلس جلسه برگزار کردیم گفت: متاسفانه زمانی که بازنشستگان بازخوردی از این جلسات نبینند باید برای حقشان با تن های نحیف به کف خیابان بیایند.

راستگو با اشاره به اینکه نادیده گرفتن سهم تامین اجتماعی مشکلات متعددی را برای جامعه بازنشستگان ایجاد می کند که در نهایت سبب ایجاد یک بحران اجتماعی خواهد شد افزود: متاسفانه بازنشستگان و کارگران برای تحقق طلب‌شان باید التماس دولت کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری است، تصریح کرد: هرچند که دولت سال گذشته پرداخت ۸۹ هزار میلیارد به سازمان تامین اجتماعی را به تصویب رساند اما در حال حاضر و بعد از گذشت یک سال هنوز این رقم پرداخت نشده است.

راستگو با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بازو بزرگ و سازمان درآمد هزینه به هیچ وجه سر بار دولت نیست افزود: متاسفانه دولت به این سازمان توجهی نمی کند.

عدم بیمه و میزان دستمزد کارگران مشکل اصلی تولید نیست

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه ها و بیمه نکردن میزان دستمزد کارگران مشکل اصلی تولید نیست، گفت: خصوصی سازی و واگذار نکردن صنایع به بزرگ به افراد دارای اهلیت از مشکلات بزرگ تولید به شمار می رود نه میزان حقوق و دستمزد کارگران.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از مصوبات دولت ضد کارگری است افزود: در شرایط فعلی کارگران با مشکلات متعددی مواجه هستند.

راستگو ضمن قدردانی از حضور استاندار فارس در جمع تشکلات کارگری استان گفت: تشکیل کارگروه و پیگیری موضوعات از اقدامات خوب استاندار فارس به شمار می رود.

/پایان متن/