همزمان با ایام دهه مبارک فجر و فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 8 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شیراز نادر طیبی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اعلام این خبر افزود: این واحدهای تولیدی با حجم سرمایه گذاری حدود ۵ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفردر منطقه ویژه اقتصادی شیراز و در بخش های دارویی، پزشکی، غذایی، مواد شوینده و… با حضور مسئولان ارشد استان به بهره برداری خواهد رسید.
طیبی با بیان اینکه بهره برداری این واحدها باعث می شود تا نیاز استان و کشوردر بخش های دارویی و شیمیایی رفع شود گفت: جلوگیری از خروج ارز از کشور از مزیت های مهم بهره برداری واحدهای مزبور به شمار می رود.
طیبی با قدردانی از تولیدکنندگان و کارآفرینان به عنوان پیشگامان جنگ اقتصادی، گفت: بخش‌ خصوصی حضور مطلوبی در روند سرمایه گذاری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شیراز داشته و این حضور منتهی به افزایش تولید و اشتغال در دهه مبارک فجر شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به دیگر برنامه‌های این دستگاه در دهه مبارک فجر، گفت: تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از جمله برنامه های منطقه ویژه اقتصادی شیراز در دهه مبارک فجر امسال است.
تکمیل۱۱ پروژه عمرانی از ابتدای سال جاری تاکنون
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در ادامه با اشاره به پروژه های تکمیل شده عمرانی این منطقه از اوایل سال جاری تاکنون گفت: از اوایل سال جاری تاکنون ۱۱پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی شیراز انجام و تکمیل شده است.
طیبی با بیان اینکه از اوایل سال جاری تاکنون حدود ۱۰ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز دردست انجام است، افزود: تاکنون برای این پروژه ها مبلغی بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با تشریح جزئیات این پروژه ها از زیر سازی فاز سه به طول ۵ و نیم کیلومتر و هزینه کرد بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال خبر داد.
طیبی با اشاره به اینکه جدول گذاری فاز سه به طول ۲۵ کیلومتر و با هزینه بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال، صورت گرفته است، عنوان کرد: شبکه فاضلاب فاز سه به طول ۵/۳کیلومتر و هزینه بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال، ویدئو متری و رفع نشتی فاضلاب فاز دو و سه به طول ۶ کیلومتر و هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، لکه گیری آسفالت و نوارهای حفاری فاز دو با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال از دیگر فعالیت انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به اینکه تکمیل کانال هدایت سیلاب فاز سه و لکه گیری آسفالت فاز دو و یک به ترتیب با هزینه کرد بالغ بر ۱۲ و ۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه های تمام شده این منطقه محسوب می شود.
طیبی در ادامه با بیان اینکه خرید مصالح و اجرای شبکه گاز بخشی از فاز سه با هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال از پروژه های عمرانی تمام شده این منطقه از اول سال جاری تاکنون است ادامه داد: خرید مصالح و شبکه آب قسمتی از فاز ۲ با هزینه کرد ۵ میلیارد ریال هم جزو پروژه های به بهره برداری رسیده منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سال ۱۴۰۰ است.
وی ادامه داد: ساختمان کلید خانه برق منطقه ویژه با هزینه ای بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال، خط انتقال فاضلاب از ایستگاه های پمپاژ تا تصفیه خانه به طول ۵/۵کیلومتر و هزینه کرد بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از مهم ترین پروژه هایی است که از اوایل سال جاری تاکنون تکمیل و آماده بهره برداری هستند.
طیبی به پروژه های در حال اجرای منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: آسفالت فاز سه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، شبکه آب فاز سه به طول ۱۰ کیلومتر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، قسمتی از شبکه گاز فاز سه به طول ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از پروژه های در حال انجام است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مدول اول تصفیه خانه فاضلاب این منطقه خبرداد و یادآور شد: این تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در روز و هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است.
طیبی با بیان اینکه ساختمان کنترل گمرک با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و هزینه کرد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد: انبار گمرک نیز با پیشرفت فیزیکی۹۵ درصد ی و هزینه کرد ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در مراحل نهایی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه انجام زیر سازی های فاز سه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی از دیگر پروژه های در دست اقدام است، ادامه داد : آغاز دیوار گذاری شهرک صنعتی غیر دولتی با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، دیوار گذاری و ساختمان های جنبی و چاه شمار ۲ منطقه ویژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و هزینه کرد بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، لایروبی کانال منطقه ویژه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال، از جمله پروژه های در حال تکمیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز به شمار می رود.

/پایان متن/