معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: این استان در حوزه راه دچار یک عقب ماندگی مزمن است و در این عرصه نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، محمود رضایی کوچی، در آیین تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: هم اینک افزون بر ۲۰ پروژه راه اصلی و حدود ۲۰ پروژه بزرگراهی در استان داریم که برخی پیشرفت قابل توجهی دارند و بخشی هم همچنان نیمه تمام مانده است.
وی ادامه داد: امروز نیاز جدی استان فارس این است که پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند و به بهره برداری برسد.
او اظهار داشت: برخی پروژه‌های بزرگراهی فارس که از مرکز استان آغاز شده پس از رسیدن به شهرستان‌ها متوقف شده و ادامه پیدا نکرده است که تکمیل این پروژه‌ها نیز با توجه به اهمیتی که می‌توانند داشته باشد باید در دستور کار قرار گیرد.
وی، با اشاره به سفر احتمالی وزیر راه و شهرسازی به فارس طی هفته‌های آتی گفت: مجموعه دستگاه‌های حوزه این وزارتخانه در استان از جمله راه و شهرسازی، راهداری و فرودگاه‌ها مباحث و مشکلات خود را جمع بندی و دسته بندی کنند تا با توجه به حضور این عضو کابینه در خصوص آنها تصمیم گیری و شود.
معاون استانداری فارس بیان کرد: حوزه مسکن نیز از دیگر موضوعات مهمی است که باید با جدیت در استان دنبال شود که با توجه به قول دولت مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن که سهم فارس سالانه حدود ۶۵ هزار واحد و در مجموع ۲۶۰ هزار واحد است، باید تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌های خدمات رسان در کنار اداره کل راه و شهرسازی برای آماده سازی زیرساخت‌ها پای کار بیایند.
رضایی کوچی گفت: ساخت این تعداد مسکن کار سنگینی است که اگر همکاری همه عوامل و دستگاه‌ها را به دنبال نداشته باشد و به طور جدی وارد میدان نشویم و در این مسیر فرصت سوزی کنیم، تحقق اهداف ممکن نخواهد بود.
وی اظهار داشت: مساله مهم دیگر بحث نظارت بر شهرها با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز و بی رویه و همچنین بروز آسیب ها و خسارت‌های ناشی از حوادثی مانند سیل و زلزله که مشکلاتی را ایجاد می‌کند است که اداره کل راه و شهرسازی به این مباحث نیز به عنوان ماموریت های مهم خود باید توجه ویژه داشته باشد