استاندار فارس گفت: اصلاح قوانین و بخش‌نامه‌های متناقضی که سبب سردرگمی فعالان اقتصادی شده یکی از این زیر ساخت‌ها است که در صورت تحقق آن شاهد ثبات تصمیمات و مصون ماندن آن‌ها در تغییرات مدیریتی و سایر عوامل خواهیم بود.

ابه گزارش پایگاه خبری تحلیل عصرکار به نقل از اداره اطلاع رسانی استانداری، استاندار فارس با بیان اینکه وظیفه حاکمیت و دولت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تولید و صادرات است، خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین و بخش‌نامه‌های متناقضی که سبب سردرگمی فعالان اقتصادی شده یکی از این زیر ساخت‌ها است که در صورت تحقق آن شاهد ثبات تصمیمات و مصون ماندن آن‌ها در تغییرات مدیریتی و سایر عوامل خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در آیین گرامیداشت روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی، با اشاره به اهمیت تلاش‌های جهادگران عرصه اقتصاد در دورانی که تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی حتی جان بیماران را هدف قرار داده است، عنوان کرد: اگر در این روزهای سخت زحمات فعالان اقتصادی نبود برای تامین نیازهای دارویی و اقلام و تجهیزات ضروری پزشکی نیز با مشکل مواجه می‌شدیم.
استاندار فارس با بیان اینکه وظیفه حاکمیت و دولت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تولید و صادرات است، خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین و بخش‌نامه‌های متناقضی که سبب سردرگمی فعالان اقتصادی شده یکی از این زیر ساخت‌ها است که در صورت تحقق آن شاهد ثبات تصمیمات و مصون ماندن آن‌ها در تغییرات مدیریتی و سایر عوامل خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس از صادرکنندگان خواست در کنار صادراتی که انجام می‌دهند در پی ایجاد صنایع تبدیلی و تولید ارزش افزوده از محصولات خام باشند.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۰ درصد از صادرات ما به محصولات کشاورزی و خدمات اختصاص یافته، اظهار کرد: بهره مندی از ۷۰ درصد باقی مانده به ویژه در بخش صنایع و معادن نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی و دوری از خام فروشی است.
وی در ادامه یادآور شد: به‌عنوان نمونه یکی از انواع داروهای گیاهی که در ایران تولید و به صورت خام صادر می‌شود در کشورهای دیگر با ۸۰ درصد ارزش افزوده عرضه می‌شود.

تاکید بر حفظ کیفیت محصولات صادراتی از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد. به اعتقاد او برندسازی و حفظ کیفیت محصولات دفاع از حیثیت ایران و ایرانی محسوب شده و نیازمند چشم پوشی از منافع کوتاه مدت و توجه به منافع ملی و بلند مدت است.
استاندار فارس همچنین بیان کرد: در دنیای کنونی بسته بندی و برندیگ تاثیر بسزایی در ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات مختلف دارد؛ بنابراین نباید از آن غافل شد.
دکتر ایمانیه عنوان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند با بهره مندی از تجربه غنی اعضا این مجموعه میانه راه بین دولت و فعالان اقتصادی قرار گیرد.
وی افزود: انتظار میرود نتیجه هم اندیشی‌های روزانه و مداوم اعضا اتاق بازرگانی به پیشنهادات و پیشنوس‌های طرح‌ها و لایحه‌هایی تبدیل شود که نماینده دولت در استان و نمایندگان مجلس بتوانند با ارائه آنها در سطوح ملی پیگیر رفع موانع و گشایش امور اقتصادی در بخش خصوصی باشند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر از فعالان اقتصادی استان خواست این فرصت را برای ایجاد مراودات تجاری مستمر با کشورهای حوزه خلیج فارس مغتنم بشمارند.

/پایان متن/