استاندار فارس موفقیت بیمارستان نمازی از مراکز درمانی مرجع جنوب کشور را مرهون فعالیت اساتید باتجربه و انجام اقدامات برجسته تشخیصی و درمانی دانست‌ و گفت: برای حفظ اعتبار این بیمارستان، باید ازخروج اساتید صاحب‌نام ازاین مرکز جلوگیری شود تا اقدامات موفقیت‌آمیز درمانی تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل عصرکار به نقل از خبرگزاری ایرنا استان فارس، محمد هادی ایمانیه اظهار داشت: خروج پزشکان و نخبگان حوزه سلامت از بیمارستان نمازی می تواند به یک تهدید برای بیمارستان تبدیل شود.
استاندار فارس تاکید دارد: مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پیشگیری از این موضوع مسئولیت سنگینی برعهده دارند و باید مانند گذشته ایثار کنند و فراموش نکنند که باید خانه اول خود را بیمارستان نمازی بدانند.
وی معتقد است: به هر صورت خدمت به بیماران در معنی واقعی کلمه خدمت به جامعه و به خانواده است زیرا همگی به یکدیگر متصل هستند.

استاندار فارس:باید مانع از خروج اساتید صاحب‌نام از بیمارستان نمازی شد

ایمانیه که سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان نمازی شیراز را در کارنامه مدیریتی خود دارد، بابیان اینکه چنانچه موقوفه مرحوم نمازی به‌درستی احیا شود و اعتبارات کافی به بیمارستان تزریق شود باورهای غلطی که در جامعه از سوی برخی افراد وجود دارد نسبت به عدم خدمات مناسب در این بیمارستان برچیده می‌شود اظهار داشت: با ساخت‌وساز و تجهیز در این بیمارستان می‌توانیم اعتماد را نسبت به موفقیت‌های پزشکان در بیمارستان نمازی احیا کنیم.
این فارغ‌التحصیل دانشگاه کینگز کالج لندن در رشته فوق تخصصی گوارش و پیوند کبد اطفال، خود را مانند دیگر پزشکان فعال در بیمارستان نمازی نسبت به این بیمارستان وفادار خواند و گفت: اساتیدی که خانه اول خود را بیمارستان نمازی بنا کرده‌اند و ساعت‌ها وقت گذاشته‌اند رمز موفقیتشان نیز همین دلدادگی به نمازی و این محیط علمی و انسانی است.
این استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: از مهم‌ترین جنبه‌های بیمارستان نمازی، موقوفه بودن آن است اینکه یک فرد خیر با نیت خیر چنین بنای باشکوهی را بنیان گذاشته است و همواره مانا مانده است.
به گفته استاندار فارس، از موارد دیگر توانایی این بیمارستان جهت تشخیص و درمان ده‌ها هزار بیمار و توانایی بیمارستان جهت آموزش علم بالینی پزشکی به هزاران پزشک و پیراپزشک نام می برد که سبب شده این مرکز درمانی در دنیا زبانزد بماند.
به گفته این پزشک در تکمیل بخش‌های درمانی بیمارستان نمازی باید با بهره‌گیری از اساتیدی در رشته‌هایی مانند بیماری‌های ژنتیکی، بیماری‌های متابولیک، زنان، چشم، گوش و حلق و بینی و دندانپزشکی باید همتی دوباره به کار گرفته شود تا کاستی های احتمالی این مرکز نیز رفع شود.
ایمانیه در پاسخ به این سئوال که آیا مجموعه درمانی نمازی توانسته برای ارائه خدمات و درمان بیماری های نادر آنطور که باید پاسخگوی مردم ایران باشد، اظهار داشت: در برخی از بیماری های نادر موفقیت قابل توجهی کسب شده اما برای دیگر بیماری‌های نادر به ویژه اختلالات ژنتیکی و متابولیکی مرتبط باید از سوی پزشکان مستعد ونخبه گام های بلند تری برداشته شود.
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:موقوفه نمازی به‌عنوان پشتوانه قوی مالی باید احیا شود و پرسنل صبور بیمارستان نیز ازنظر معنوی و مادی حمایت شوند تا به فعالیت در بخش های خصوصی کم‌توجه نشوند.

بیمارستان نمازی شیراز سال ۱۳۳۲ به همت خیر نیک اندیش محمد نمازی پایه گذاری و با استقرار تجهیزات و فعالیت پزشکان حاذق به یکی از مجموعه های درمانی نامدار در جنوب کشور مبدل شد.
بیمارستان نمازی از زمان تأسیس تاامروز که مراجعان بسیاری از مناطق مختلف کشور دارد، خاستگاه بسیاری از موفقیت ها برای نخستین بار یا نخستین رویدادها بوده که جراحی های خاص مغزو اعصاب، صرع و جراحی عروق از جمله آنهاست.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا