رئیس کمیسیون حاشیه نشینی و محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مجتمع دام شیراز و سکونتگاه غیررسمی آن به دلیل نداشتن زیرساخت‌های شهری و عدم رعایت موازین بهداشتی، مخاطرات جدی را برای سلامت شاغلان و ساکنان ایجاد کرده است که رفع این مشکلات در دستورکار شورای شهر قرار دارد.

به گزارش پایگاه بری تحلیلی عصرکار، رئیس کمیسیون حاشیه نشینی و محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مجتمع دام شیراز و سکونتگاه غیررسمی آن به دلیل نداشتن زیرساخت‌های شهری و عدم رعایت موازین بهداشتی، مخاطرات جدی را برای سلامت شاغلان و ساکنان ایجاد کرده است که رفع این مشکلات در دستورکار شورای شهر قرار دارد.
سیده مریم حسینی رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص بازدید از مجتمع نگهداری دام شیراز  که با هدف آسیب شناسی و آشنایی با مشکلات و  شناخت دقیق و آگاهی از نیازهای این منطقه انجام شد، گفت: این مجتمع که به گفته دامداران با ظرفیتی در حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار رأس دام فعالیت می‌کند، به علت عدم وجود امکانات بهداشتی، نبود زیر ساخت های شهری و عدم رعایت موازین بهداشتی؛ مخاطرات جدی را برای سلامت شاغلان و ساکنان ایجاد کرده است.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه صبر و کوشش مردم این منطقه مثال زدنی است،گفت: در این بازدید به دامداران اطمینان دادیم که حمایت از این ناحیه در جهت مرتفع شدن مشکلات آن در دستور کار آتی این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: جمع آوری پسماند نقش مهمی در ارتقای بهداشت و سلامت مردم ناحیه و همچنین بهبود شرایط منطقه دارد، لذا جمع آوری و دفن پسماند این مجموعه در اولویت اجرایی قرار دارد.

حسینی همچنین انجام اقداماتی از جمله شیب بندی معابر در زمینه هدایت آبهای سطحی و جدول کشی خیابان های این محدوده را حائز اهمیت دانست.

وی افزود: بهبود شرایط کالبدی و بالا بردن سرانه بهداشت در این منطقه به جذب سرمایه‌گذارهای آتی به جهت رشد و توسعه این مجموعه می انجامد.

عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد: با توجه به اینکه این مجتمع می‌تواند یکی از نقاط مورد نظر برای سرمایه‌گذاری در شیراز باشد انجام این اقدامات را باید به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه این مجموعه دانست و در پایان این بازدید قرار شد جلساتی را به منظور حل مشکلات این مجموعه با ارگان‌هایی از جمله خدمات شهری، بهداشت و دیگر دستگاه‌های مربوطه برگزار کنیم.