معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در استان فارس ۷۸۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که ۱۴۶ هزار و ۵۵۶ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عرکار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فارس، قدر خادم الحسینی معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در آیین بزرگداشت روز مادر و مقام زن،
او با بیان اینکه در استان فارس ۷۸۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که ۱۴۶ هزار و ۵۵۶ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند گفتت: این امر نشانه پویایی و بالندگی زنان استان فارسی و بانوان ایرانی در جامعه است.

خادم الحسینی گفت: از دامان زنان ایرانی صد‌ها هزار شهید تقدیم سربلندی میهن اسلامی شده است که این شهداء تربیت شده مکتب مادر بوده‌اند.

این مقام مسئول بر تاثیر و جایگاه زن در مکتب اسلام تاکید کرد و گفت: فاطمه زهرا (س) مکتب والای انسانیت اخلاق، صبوری و بردباری است.

او در ادامه با عرض خداقوت به کارفرمایان که در جبهه اقتصادی مشغول فعالیت‌اند، افزود: وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب در برهه کنونی انجام کار اقتصادی را با مشکلاتی مواجه کرده و اگر امروز پرچم اقتصاد و کارفرمایی همچنان بالا است نشان از جهاد اکبر اقتصادی دارد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: امروز کارگر با دستانی پینه بسته در حال جنگ اقتصادی با ابرقدرت‌های دنیا قرار دارد.

خادم الحسینی لازمه پایداری اقتصادی و اشتغال را کار و تلاش دانست و گفت: با کار درست کردن و توسعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه می‌توان به اقتصاد پویا دست یافت.

او گفت: کار در مکتب پویای اسلام از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است، اما در حال حاضر کار مفید در ادارات و کارخانجات حدود ۲۰ دقیقه در روز است که باید در راستای انجام کار مفید و پیاده سازی فرهنگ کار در جامعه برنامه ریزی درستی انجام شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: اقتصاد پویا نیازمند کار درست و بافایده است.

او گفت: ۲۸۴ کارگر زن در کارخانه رامک فعالیت دارند که این مساله نقش بانوان در اقتصاد را متذکر شده و نشان دهنده پویایی جامعه زنان استان فارس است.

خادم الحسینی گفت: این واحد صنعتی جز پیش رو‌های استان در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جامعه کار و تلاش استان فارس است.
تشکیل کمیته بانوان و خانواده در جامعه کار و تولید

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز گفت:

منیژه پاداش نیک بر تشکیل کمیته بانوان و خانواده در واحد‌های تولیدی با بیش از ۱۰۰ کارگر زن تاکید کرد.

او گفت: اجرای کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی ذیل تشکیل کمیته زنان و خانواده در واحد‌های تولیدی پیش بینی شده است.

پاداش نیک گفت: علارغم انجام کار‌های پیشگیرانه، اما همچنان آسیب‌هایی مترتب بر خانواده است که قطعا برگزاری دوره‌های آموزشی با بهره از آموزه‌های فرهنگی و دینی می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های کار منجر شود.

/ پایان متن/