سعید زحمت‌کشان در پیامی از اقدامات قابل تامل مدیران ارشد استان فارس در انتصابات ضعیف و غیر قابل باور با هدف اصلاح فرآیند جاری در این عرصه به گلایه و نقد این مسئله پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار چندی پیش شهردار بجنورد طی حکمی مادرزنش را به عنوان «مشاور امور بانوان» منصوب کرد. با انتشار این خبر در فضای مجازی فارغ صحت و سقم آن فضایی چالشی را در سطح جامعه در سراسر کشور ایجاد شد که کلیدواژه‌هایی در اذهان عمومی نظیر انتصابات فامیلی بی‌اساس، خانواده‌سالاری، پست‌های سفارشی و … نقش بر بست.

متاسفانه اینگونه اقدامات تنها محدود به یک شهر و دو شهر و شهرهای شمالی کشور نمی‌شود و به صورت یک اپیدمی خطرناک در سراسر کشور از سال‌ها گذشته احتمالا در راستای کج‌روی از اهداف اصلی انقلاب و نظام شیوع پیدا کرده است که نیازمند بررسی و ارائه نظرات اهالی فکر و خرد در این زمینه است.

خاطرنشان می‌گردد استان فارس هم که یکی از استان‌های استراتژیک کشور به ویژه در جنوب ایران است از این فرهنگ مدیریتی مبهم و شوم الگو گرفته که در روزهای گذشته شاهد عجیب‌ترین انتصاب شاید تاریخ بعد از دوران حکومت قاجاریه! در فارس و در استانداری فارس بودیم که واکنش زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت؛ جالب‌تر اینجاست که یکی از استدلال‌های این انتصاب مربوط به رفاقت یکی از مدیران ارشد استان با پدر فرد منصوب شده است که در خبرهای آتی به صورت جدی و دقیق این مهم و این روند در پیش گرفته خطرناک مورد مداقه و بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

در پایان شایان ذکر است در مدت کوتاهی که از شروع دولت سیزدهم می‌گذرد، مدیریت ارشد استان نیز تدابیر و اقدامات بسیار موثری از طرف شخص استاندار و تیم همراه در نظر گرفته شده است که اجرایی کردن آن نیازمند قاطعیت بیشتر و شنیدن نظرات مجموعه‌ها و افراد مختلف به لحاظ افزایش دید جامع و دقیق‌تر در راستای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انتخاب‌های پیش‌رو و اصلاح تصمیم در انتخاب‌های انجام گرفته می‌باشد.

/پایان متن/