یاسین کبیریان‌جو جوانی از قشقایی طایفه عمله تیره رحیمی ساکن شیراز، محله دهپیاله با تیم ملی هندبال به جمع چهار تیم برتر اسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، یاسین کبیریان‌جو جوانی از قشقایی طایفه عمله تیره رحیمی ساکن شیراز، محله دهپیاله با تیم ملی هندبال به جمع چهار تیم برتر اسیا صعود کرد.

ملی ‌پوشان هندبال ایران در جدالی حساس و نفس‌گیر موفق شدند با گل ثانیه‌های پایانی سجاد استکی مقابل کویت، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کنند. با این موفقیت انتظار هفت ساله ملی‌پوشان ایران پایان یافته است.

در ادامه بیستمین دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا، تیم ملی هندبال ایران دوشنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) در مرحله دوم این مسابقات به مصاف کویت رفت.

این بازی در نهایت با برتری ۲۷ بر ۲۶ ایران به پایان رسید و شاگردان مانوئل فرناندز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی موفق شدند با این پیروزی مهم ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی مسابقات، صعودشان به مسابقات جهانی را نیز جشن بگیرند.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۸ دی ماه در دمام عربستان آغاز شده است و تیم ملی هندبال ایران با کسب سه پیروزی در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین راهی دور دوم این رویداد شد.

شاگردان مانوئل فرناندز برای سرگروهی در مرحله دوم مساباقت قهرمانی آسیا روز چهارشنبه ۶ بهمن به مصاف بحرین یکی دیگر از مدعیان قاره آسیا خواهند رفت

لازم به ذکر است که ایران مرحله اول با تیم های عربستان استرالیا و‌هند هم‌گروه بود که به عنوات سرگروه توانست به مرحله بعد صعود‌کند.

/پایان متن/