در دیدار علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه تاریخی فرهنگی منطقه ۸ شیراز و کارکنان این مجموعه در محل این شهرداری و بازدید از بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز از پروژه‌های مختلف عمرانی و چگونگی ارتقاء سطح کیفی اقدامات در دست انجام، بررسی و به اهمیت خدمات انجام شده در این حوزه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از دفتر نماینده مجلس، علیرضا پاکفطرت، شهردار اسبق شیراز و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار و بازدید میدانی خود با شهردار و کارکنان منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با بیان اینکه منطقه ۸ هویت این شهر است، مطرح کرد: شهرها کانون قدرت، ثروت و فرهنگ هستند و اگر بتوانیم منابع مالی شهرداری را درست خرج کنیم فرهنگ و اعتبار شهر ارتقاء پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هویت شهر شیراز در منطقه ۸ شیراز است، افزود: هنوز در کوچه پس کوچه‌های منطقه تاریخی فرهنگی صدای گام‌های مشاهیر فرهنگی، ادبی و مذهبی شیراز از جمله آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی و آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب به گوش می‌رسد.

پاکفطرت با اشاره به اینکه ارزش بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز به همین گذرها و کوچه پس‌کوچه‌های این منطقه است، گفت: تک‌دانه‌ها، جداره‌ها، گذرها و بدنه‌های بافت تاریخی فرهنگی باید با کمک مردم و میراث فرهنگی حفظ شود.

شهردار اسبق شیراز با تاکید بر اینکه برگشت مردم به بافت تاریخی فرهنگی شیراز اهمیت دارد، بیان داشت: اگر مردم به به بافت تاریخی فرهنگی برگردند ۵۰ درصد مشکلات حل خواهد شد؛ چراکه ثروت در دستان آن‌هاست.
وی گفت: بافت تاریخی فرهنگی شیراز باید برای معتادان متجاهر نا امن شود و هیچ معتادی در این منطقه نباشد.

پاکفطرت اظهار داشت: خیابان ۹ دی شیراز باید برای رویدادهای فرهنگی به ویژه نمایش آثار هنرمندان، خطاطان و نقاشان برنامه‌ریزی شود تا مردم به منطقه تاریخی فرهنگی توجه پیدا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و شهردار اسبق شیراز با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بافت تاریخی فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: برخی‌ها مالکان بافت تاریخی فرهنگی نیستند بلکه مستاجر هستند و باید از ظرفیت‌های این شهر به عنوان مثال بناهای منحصربفردی نظیر ساختمان دادگستری و ساختمان شهرداری مرکزی نیز بهره‌برداری مناسبی بشود.

علیرضا پاکفطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه با وجود هتل آسمان بنای ارگ کریمخانی شیراز ثبت جهانی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: زمانی که این هتل به صورت اسکلت ساختمانی بود و با امضای شهردار سابق و مجوزی که میراث‌فرهنگی داده بود، روند ساخت و ساز را با گرفتن تسهیلات بانکی ادامه داد و شیراز را از مواهب این ثبت که می‌توانست منجر به حفاظت در زمان وقوع جنگ، هنگام زلزله و جذب گردشگر بشود، محروم ساخت.

/پایان متن/