به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس، حسینعلی امیری در این آیین که با حضور مسعود نصرتی معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع تاریخی و تمدنی شیراز به عنوان مهد دانشمندان، اندیشمندان و شخصیتهای دینی تأکید کرد.
امیری با تبیین ضرورت بازگشت به شکوه تمدنی شیراز گفت: هیچ تمدنی ابدی نیست مگر آنکه با اراده و تلاش مستمر برای حفظ و بازسازی همراه باشد.
وی همچنین به سند توسعه «سومین حرم اهلبیت» و چشمانداز بیستساله شهر پرداخت و گفت: این طرحها با هدف بازگشت به همان جلوهای از زیبایی و شکوه شهر راز است که در تاریخ ثبت شده است.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره تأکیدات و رهنمودهای رهبر شهید انقلاب اسلامی(قدس سره) در سال ۱۳۸۷ مبنی بر توجه به گردشگری در استان فارس به عنوان محور پیشرفت، تصریح کرد: پروژه افتتاحیه امروز، صرفاً یک اقدام خدماتی نیست، بلکه بخشی از الزامات سند گردشگری و راهکاری برای رفع گرههای ترافیکی در راستای پذیرش حداکثری گردشگران است.
استاندار فارس با قدردانی از تلاش شبانهروزی شهردار و اعضای شورای شهر، با اشاره به جایگاه نخست شیراز در کشور، به لحاظ تعداد و میزان اعتبار پروژههای عمرانی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت و بحرانی، روند اجرای پروژههای عمرانی در شیراز متوقف نشده است.
در ادامه این مراسم، مسعود نصرتی معاون عمرانی وزیر کشور با تأکید بر نقش همافزایی میان ارکان مدیریتی، تصریح کرد که تحقق این پروژه مدیون اتحاد و همدلی میان استاندار، شورای شهر و مدیران استانی است.
وی با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی شیراز، این شهر را یکی از فاخرترین مقاصد برای جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی دانست و تأکید کرد: ایجاد فضای امن و ضمانتهای مدیریتی، پیششرط جذب سرمایههای کلان است.
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین به جایگاه بینالمللی شیراز در فضای مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این شهر با میزبانی از دبیرخانه دائمی مدیریت شهری و ایفای نقش بهعنوان پایلوت مجمع جهانی شهرهای اسلامی، در مسیر تغییر نگاه جهانی به ایران قرار دارد.
نصرتی با تجلیل از سرمایه اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد که صبوری و مقاومت شهروندان در ایام دشوار و تلاطمهای اجتماعی، گواه بر این است که مردم بزرگترین دارایی نظام هستند و شهرداریها و دهیاریها باید فراتر از یک دستگاه خدماترسان، در مسیر ارتقای فرهنگ شهروندی گام بردارند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری فارس، آیین افتتاح زیرگذر دانشمند شهید فریدون عباسی، که به عنوان بزرگترین زیرگذر شرق-غرب این کلانشهر، نقش مهمی در کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان دارد، محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی و محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز به تببین ویژگیهای فنی و ضرورتهای ساخت و بهرهبرداری از این ابرپروژه در شیراز پرداختند.
/پایان متن/













Monday, 22 June , 2026